چگونه مشکل قطع صدای گلکسی اس ۸ را حل کنیم؟

چگونه مشکل قطع صدای گلکسی اس ۸ را حل کنیم؟
  • 1396/3/5
  • زهرا معبودی
  • 0

سال گذشته برای سامسونگ سالی پر هزینه بود، چرا که گلکسی نوت ۷ حسابی این شرکت را خسته کرد و تقریبا توانست از آبروی این برند، بکاهد. انفجار های پی در پی نوت ۷ چیزی نبود که به راحتی بتوان آن را فراموش کرد. اما این بار، سامسونگ بدون اینکه حتی یک قدم عقب نشینی کند، تصمیم گرفت گلکسی اس ۸ هایی ارائه کند که بتواند از خجالت مشکلات نوت ۷ درآید اما با این حال بعد از معرفی و نشر این گوشی جدید، باز هم مشکلاتی دیده شده که در صدد رفع آن هستیم.

یکی از مشکلاتی که کاربران گلکسی اس ۸ را ناراحت کرده است، چیزی نیست جز اینکه، صدای اسپیکر با اختلال مواجه می شود. مشکل از این قرار است که کاربران معترفند که وقتی در حال تماشای فیلم در یوتیوب هستند یا اینکه در حال بازی کردن با گوشی هستند، ناگهان صدای اسپیکر قطع می شود و بعد از آن، صدا از طریق هدفون ادامه پیدا می کند و پخش می شود.

قطع صدای گلکسی اس 8

برخی از کاربران می گویند که با فشار دادن بخش بالایی اسپیکر، صدا دوباره پخش می شود اما اگر گوشی تکان محکمی بخورد باز هم این ادامه خواهد داشت.

با بررسی هایی که صورت گرفته و با توجه به اینکه این مشکل به نرم افزار خاصی ربطی پیدا نمی کند، پس مشکل دقیقا سخت افزاری است. اما سامسونگ که احساس خطر کرده این موضوع را به گونه ای دیگر حل کرده است! در بیاناتی که از سوی این شرکت ارائه شده است توصیه هایی برای کاربران در نظر گرفته شده که گویا آی تی به اختصار به آن ها اشاره می کند:

اولین راه حلی که سامسونگ ارائه کرده است این است که این مشکل مبنای نرم افزاری دارد و برخی نرم افزار ها موجب این اتفاق می شوند که البته کاربران زیادی با بررسی این مشکل و بررسی اپ های نصب شده روی گوشی، این موضوع را مورد بررسی قرار داده و همگی معترفند که این پیشنهاد سامسونگ مشکلی را حل نکرده است.

قطع صدای گلکسی اس 8

در ادامه سامسونگ به عنوان راه حل دوم اعلام کرده که بهتر است که گوشی حدود دو ساعت در حالت Safe Mode راه اندازی شود و مشکل مورد بررسی قرار گیرد، که این کار هم نتوانست مشکل را حل کند.

هر چند پر واضح است که مثل نوت ۷ این گوشی هم از مشکل سخت افزاری برخوردار است اما سامسونگ کمر همت را بسته تا این موضوع را نرم افزاری قلمداد کند.

تجربه یکی از کاربران گلکسی اس ۷

یکی از کاربرانی که از گوشی های گلکسی اس ۷ و اج ۷ استفاده کرده است، می گوید که این مشکل برای او نیز رخ داده است و با پاره ای از تنظیمات توانسته مشکل را حل کند. این شیوه ای که این کاربر در نظر داشته و آن را راه حل خود می داند در زیر ارائه شده است:

قطع صدای گلکسی اس 8

بدین منظور ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی تان شوید.

در صورتی که developer options فعال نیست آن را فعال نمایید و بعد از آن به سمت گزینه developer options بروید. با کمی اسکرول کردن، و به پایین آمدن باید گزینه Media را پیدا کنید. در این بخش گزینه ای وجود دارد به نام

Prevent USB audio که باید آن را ON یا اکتیو کنید تا فعال و روشن بماند.

revent USB audioبدین صورت در گلکسی اس ۷ این مشکل به خوبی حل شده پس احتمال دارد که در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس نیز این مشکل حل شود. البته بسیاری از افراد که با این گوشی و مشکل آن روبرو شده اند معتقدند مشکل از سیم کشی های اسپیکر است و قضیه واقعا سخت افزاری است اما باز هم باید منتظر قضاوت های درست متخصصان در این باره باشیم.

برخی از کابران تمایل دارند که با استفاده از منوهای مخفی صحت عملکرد اسپیکر های این گوشی را تست کنند. بدین منظور شماره گیری کد #*۰#* می تواند در تست اسپیکر ها به شما خیلی کمک کند:

تست اسپیکر

در این جا می توانید اسیپکر را تست کنید. در صورتی که شما در گوشی خودتان خواه از هر برندی باشد با این مشکل روبرو بوده اید، می توانید راه حل مشکل را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *