V30 اولین گوشی ال‎جی با نمایشگر OLED خواهد بود؛ تیر خلاص به گلکسی نوت سامسونگ!

V30 اولین گوشی ال‎جی با نمایشگر OLED خواهد بود؛ تیر خلاص به گلکسی نوت سامسونگ!
  • 1396/2/27
  • مقدم
  • 0

شرکت ال‌جی در حال‌حاضر، گوشی G6 را به عنوان پرچم‌دار نیمه اول سال ۲۰۱۷ تبلیغ می‎کند؛ این مدل در اوایل سال جاری میلادی در کنگره جهانی موبایل معرفی شد و تنها چند هفته از عرضه جهانی آن می‎گذرد. در همین‎حال، این سازنده کره‌ای در حال توسعه گوشی پرچم‏دار بعدی خود برای عرضه آن در سال ۲۰۱۷ است و اگر شایعات جدید صحت داشته باشد، V30 اولین گوشی ال‎جی با نمایشگر OLED خواهد بود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

گزارش‌های جدید از کره‎جنوبی، نشان می‌دهد که شرکت ال‎جی آماده است تا نمایشگرهای LCD را از گوشی‌های پرچم‎دار خود برای همیشه کنار بگذارد و پنل‌های OLED ساخت این سازنده با نمایشگرهای LCD رایج جایگزین خواهد شد. تمایل شرکت ال‎جی برای کنارگذاشتن نمایشگرهای LCD چندان غیرعادی نیست زیرا این سازنده کره‎ای در حال‌حاضر، یکی از بهترین تولیدکنندگان پنل‌های نمایشگر به شمار می‌رود و رقابت تنگاتنگی با شرکت سامسونگ برای تولید پنل صفحه‎نمایش دارد.

آن‌طور که پیداست، ال‌جی V30 به عنوان اولین گوشی پرچم‎دار این سازنده به جای نمایشگر LCD از پنل OLED استفاده خواهد کرد و در ماه سپتامبر به صورت رسمی معرفی می‌شود. هم‎چنین، پرچم‎دار بعدی شرکت ال‎جی که در سه ماهه اول ۲۰۱۷ در دسترس قرار خواهد گرفت؛ از نمایشگر OLED استفاده می‌کند و به‌نظر می‌رسد که این مدل، ال‌جی G7 باشد. البته این پیش‌بینی تنها در حالتی امکان‌پذیر است که شرکت ال‎جی به دلیل عملکرد ضعیف سری G از توسعه نسل جدید آن‎ها صرف‌نظر نکند و هم‎چنان مایل باشد تا گوشی‎های پرچم‌دار خود را در دو بازه زمانی از سری G و V ارائه دهد.

در این گزارش، هم‌چنین اشاره شده است که V30 بزرگ‌ترین گوشی ال‌جی به دلیل اندازه نمایشگر آن خواهد بود. همین موضوع باعث می‌شود تا انتظار داشته باشیم که ال‌جی V30 با نمایشگری بزرگ‌تر از ۵٫۷ اینچ که در G6 و V20 ال‌جی به کار گرفته شده است، ارائه شود. رزولوشن نمایشگر گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی احتمالاً مانند ال‌جی G6، کوآد اچ‌دی پلاس (Quad HD +) خواهد بود. این موضوع بدین معنی است که LG V30 با یک نمایشگر با نسبت ابعاد ۲ به ۱ عرضه می‌شود و نمایشگر کشیده دیگر به پاشنه آشیل محصولات شرکت ال‌جی تبدیل شده است.

شرکت ال‌جی بنابر گزارش‌ها در ماه جولای، تولید پنل‌های OLED را برای گوشی‌های هوشمند خود آغاز خواهد کرد و بخش قابل‌توجهی از آن به گوشی پرچم‎دار جدید این شرکت یعنی V30 اختصاص خواهد یافت. هم‌چنین، به‌نظر می‌رسد که برخی از سازندگان بزرگ چین نیز به دنبال عرضه محصولات مجهز به نمایشگر OLED باشند. با اینکه نام این سازندگان فاش نشده است اما احتمال دارد که شرکت هوآوی و شیائومی از جمله سازندگان بزرگ بازار چین، تمایل داشته باشند تا فبلت‌های پرچم‌دار جدید خود را با یک نمایشگر OLED به بازار عرضه نمایند.

شرکت سامسونگ از نمایشگرهای OLED در بیشتر از ۷۵ درصد از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند و کسب‌وکار تولید پنل نمایشگر این شرکت، موفق شده است تا ۹۵ درصد از بازار پنل‌های OLED موبایل را در اختیار داشته باشد؛ همین موضوع باعث شده است تا شرکت اپل برای آیفون پرچم‌دار جدید خود مجهز به نمایشگر OLED با شرکت سامسونگ همکاری نماید. همکاری که احتمالاً در سال ۲۰۱۷ به خاتمه خواهد رسید و از سال آینده، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر همکاری احتمالی کوپرتینویی‎ها با ال‌جی دیسپلی و سایر سازندگان از جمله JDI شنیده می‎شود.

هرچند، رسیدن ال‌جی دیسپلی به وضعیت شرکت سامسونگ در بازار تأمین پنل OLED در حال‌حاضر، غیرممکن است؛ شرکت ال‌جی در ابتدا، باید شرایط اولیه را برای ورود خود به بازار پنل‌های نمایشگر برای گوشی‎های هوشمند فراهم کند و در صورتی‌که این سازنده موفق شود، به مدتی زمان احتیاج خواهد داشت تا بازده تولید آن به جدی‌ترین رقیبش در بازار یعنی سامسونگ دیسپلی برسد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *