گلکسی C10 اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه خواهد بود!

گلکسی C10 اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه خواهد بود!
  • 1396/2/18
  • مقدم
  • 0

در اوایل ماه جاری میلادی، گزارشی مبنی بر اینکه فبلت گلکسی نوت ۸ به عنوان اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه به بازار عرضه نخواهد شد؛ وجود داشت. به همین جهت، گمانه‌زنی‌ها از عرضه یک گوشی از سری گلکسی C توسط سامسونگ با دوربین دوگانه و تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام حکایت داشت. به‌تازگی، نام تجاری این دستگاه که از دوربین دوگانه استفاده می‌کند و با جدیدترین چیپ‌ست میان‌رده کوالکام همراه شده، به‌دست آمده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشرشده از چین، گوشی جدید سامسونگ که گلکسی C10 نامیده خواهد شد؛ به عنوان اولین گوشی‌هوشمند توسعه‌یافته توسط سامسونگ به دوربین دوگانه مجهز شده است. شماره مدل این دستگاه، C9150 است و چیپ‌ست میان‎رده جدید کوالکام که در ۱۹ اردیبهشت معرفی می‌شود، به آن قدرت خواهد داد. اسنپدراگون ۶۶۰، چیپ‌ست جدید کوالکام است که برای گوشی‌های میان‎رده و رده‌بالا توسعه یافته و از پردازنده هشت هسته‌ای متشکل از چهار هسته Cortex A73 و چهار هسته کم‌مصرف Cortex A53 استفاده می‌کند.

علاوه‌براین، واحد گرافیکی آدرنو ۵۱۲ چیپ‌ست جدید کوالکام را برای پردازش محتوای گرافیکی به گزینه‌ای قدرت‌مند و مناسب در مقایسه با سایر چیپ‌ست‌های میان‌رده عرضه شده توسط مدیاتک و Kirin هوآوی مبدل می‌سازد. البته گلکسی C10 تنها محصول به تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام نخواهد بود و شرکت نوکیا با عرضه نوکیا ۸ و شرکت شیائومی با عرضه شیائومی می مکس ۲ به دنبال معرفی رقبای قدرت‌مندی برای اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه هستند.

گلکسی C10

شرکت سامسونگ به‌نظر می‌رسد که اولین گوشی مجهز به دوربین دوگانه خود را همانند گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus با دکمه اختصاصی بیکسبی ارائه می‌دهد. در گوشی‌های پرچم‎دار جدید سامسونگ، در مجموع چهار دکمه فیزیکی وجود دارد و سه دکمه برای تنظیم حجم صدا و روشن و خاموش نمودن دستگاه به کار می‌رود و دکمه به کار گرفته شده در زیر دکمه‌ حجم کنترل صدا، وظیفه فعال نمودن دستیار صوتی بیکسبی را برعهده دارد.

علاوه‌براین، یک طرح مفهومی از گلکسی C10 نیز منتشر شده است که طراحی آن‎را نشان می‌دهد. البته در بدنه پشتی، هیچ خبری از سنسور اثرانگشت و گلکسی C10 مانند سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی سامسونگ، به یک دکمه Home فیزیکی مجهز شده است و سنسور اثرانگشت نیز در زیر دکمه Home قرار دارد.

هنوز جزئیات بیشتری پیرامون گلکسی C10 وجود ندارد اما به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ، در نظر دارد تا این گوشی را با قیمت قابل‌توجهی عرضه نماید. به عبارت بهتر، استفاده از دوربین دوگانه در گلکسی C10 و ارائه آن با چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام با پردازند هشت هسته‌ای باعث خواهد شد تا قیمت این مدل، بالا باشد. البته مشخص نیست که با توجه به روند نام‌گذاری محصولات سری گلکسی C، آیا شرکت سامسونگ از یک نمایشگر بزرگ‌تر بر روی گلکسی C10 استفاده خواهد کرد یا همانند گلکسی C9 این مدل با یک نمایشگر ۶٫۰ اینچی عرضه خواهد شد. گلکسی C7 و گلکسی C5 نام دیگر محصولاتی است که شرکت سامسونگ از سری گلکسی C آن‌ها را توسعه داده و به ترتیب از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی و ۵٫۲ اینچی استفاده می‎کند.

علاوه‌براین، مشخص نیست که با توجه به عرضه اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه، آیا شرکت سامسونگ گلکسی C10 را در بازارهای اروپایی و ایالات متحده عرضه خواهد نمود یا این مدل به صورت محدود و تنها در چین عرضه می‌شود. سایر محصولات سامسونگ از سری گلکسی C به طور عمده در بازار چین عرضه شده است و تنها یک یا دو مدل از آن‌ها پس از چند هفته از معرفی رسمی در این بازار، به صورت گسترده ارائه شده است.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *