رندرهای جدید گوشی پرچم‎دار ۱۱ HTC U منتشر شد؛ طراحیِ تکراری اما هم‌چنان چشم‌نواز!

رندرهای جدید گوشی پرچم‎دار ۱۱ HTC U منتشر شد؛ طراحیِ تکراری اما هم‌چنان چشم‌نواز!
  • 1396/2/16
  • مقدم
  • 0

شایعات مختلفی پیرامون گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی با اسم‌رمز HTC Ocean وجود دارد و در برخی از شایعات، آمده است که گوشی پرچم‌دار جدید تایوانی‌ها با نام HTC U 11 به بازار عرضه می‌شود؛ آنچه که شرکت اچ‌تی‌سی برای گوشی پرچم‌دار جدید خود انتخاب نموده، ترکیبی از نام HTC U (سری U) و HTC 11 (نسخه جایگزین گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۶ شرکت اچ‌تی‌سی با نام HTC 10) است. به‌تازگی، رندرهای جدید گوشی پرچم‌دار HTC U 11 منتشر شده است که از عرضه آن با یک بدنه شیشه‌ای خبر می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت اچ‌تی‌سی، مدتی پیش به‌طور رسمی تایید نمود که گوشی پرچم‌دار HTC U 11 به یک فریم حساس‌به‌فشار مجهز شده است؛ هم‌چنین فریم دور گوشی به دلیل استفاده از سنسور، می‌تواند ژست‌های حرکتی کاربران را تشخیص دهد و به همین جهت، برای مثال می‎توانید با کشیدن انگشت خود بر روی لبه‌های دستگاه در لیست مخاطبین خود جابه‌جا شوید یا با اندکی فشار، یک برنامه خاص مانند دوربین را اجرا کنید.

رندرهای تازه منتشر شده از گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‎سی، مدل قرمز رنگ و هم‌چنین براق HTC U 11 را نشان می‌دهد. منبع انتشار این رندرها که البته موثق است، ادعا می‌کند که رندرهای جدید براساس فایل‌های اتوکد از گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی که در کارخانه محل توسعه آن وجود داشته؛ به‌دست آمده است. به همین جهت، به احتمال زیاد طراحی نهایی گوشی پرچم‌دار HTC U 11 به آنچه که در این رندرها جلب‌توجه می‌کند، بسیار نزدیک خواهد بود.

11 HTC U

همان‌طور که در رندرهای جدید مشاهده می‌شود، حاشیه‌های نازکی در سمت راست و چپ نمایشگر وجود دارد؛ با این‌حال، شرکت اچ‌تی‌سی ترجیح داده تا هم‌چنان حاشیه‌های قابل‎توجهی در لبه بالا و پایین دستگاه وجود داشته باشد. از آنجایی‌که گوشی‌های پرچم‌دار جدید از جمله گلکسی S8 و ال‌جی G6 از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‌کند (البته در گلکسی S8 و حتی مدل پلاس آن، نسبت نمایشگر به بدنه در مقایسه با ال‌جی G6 بیشتر است)، انتظار داشتیم که HTC U 11 نیز به قابلیت مشابهی مجهز شده باشد.

11 HTC U

با این‌حال، شرکت اچ‌تی‌سی هم‌چنان به جای‌گیری سنسور اثرانگشت در حاشیه پایین نمایشگر علاقه نشان داده و جالب است که بدانید، هیچ تقارنی در جای‌گیری محصول سنسور تشخیص اثرانگشت در پایین دستگاه وجود ندارد. به عبارت بهتر، بخش قابل‌توجهی از حاشیه پایین نمایشگر خالی است و شرکت اچ‌تی‌سی می‌توانست با حذف حاشیه‌های اضافی، محصول جذاب‌تری را به بازار عرضه نماید. البته برای قضاوت پیرامون گوشی پرچم‎دار جدید اچ‌تی‌سی بسیار زود است و باید منتظر عرضه HTC U 11 به صورت جهانی باشیم.

 

هم‌چنین بخوانید: جک هدفون را برای همیشه به فراموشی بسپارید؛ ۱۱ HTC U فاقد این جک خواهد بود!

 

 

لازم به‌ذکر است که طراحی گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی در ماه ژانویه نیز آماده شده بود اما شرکت سازنده ترجیح داد تا عرضه HTC U 11 را تا اواخر نیمه اول سال جاری میلادی به تعویق بیاندازد. علت این موضوع، تمایل اچ‌تی‌سی به عرضه گوشی پرچم‎دار جدیدش با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای عنوان شده است. تراشه‌ پرچم‌دار جدید کوالکام در ماه آوریل برای عرضه آماده شد و شرکت اچ‌تی‌سی به عرضه HTC U 11 با یک تراشه قدیمی‌تر مانند اسنپدراگون ۸۲۱ یا اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام علاقه‌ای نشان نداده است.

11 HTC U

HTC U 11 در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد؛ مدل پایه و هم‌چنین نسخه جهانی گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی از چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی استفاده می‌کند و مدل رده‌بالای آن با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه تنها در تعدادی کشور آسیایی عرضه خواهد شد. علاوه‌براین، HTC U 11 به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است و از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ثانویه برای ثبت تصاویر سلفی بهره می‌گیرد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *