ترفندهایی ساده برای شارژ سریع‌تر موبایل

ترفندهایی ساده برای شارژ سریع‌تر موبایل
  • 1396/2/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یقینا همه ما در این شرایط قرار گرفته‌ایم که باطری گوشی موبایل و یا تبلت‌مان شارژ ندارد یا شارژ باقی مانده آن کم است و زمان کمی نیز برای شارژ گوشی در اختیار داریم. در این مقاله راه کارهای عملی ساده ای را پیش روی شما خواهیم گذاشت تا بتوانید در مدت زمانی محدود، گوشی خود را سریعتر از همیشه شارژ کنید.

گویا آی تی – گوشی‌های هوشمند، شارژ باتری بسیار بیشتری مصرف می‌کنند. البته بسته به نوع کارکرد و زمان استفاده شما از اینترنت گوشی، وایرلس، مکان‌یاب GPS، پخش موزیک و ویدئو و … بین چندین ساعت تا نهایتاً سه الی چهار روز شارژ باتری را نگه می‌دارند.
در این مطلب راه کارهای عملی ساده ای را پیش روی شما خواهیم گذاشت تا بتوانید ، گوشی خود را در مدت زمانی محدود سریعتر از همیشه شارژ کنید.

شارژ از طریق پورت USB 3.0
امکان شارژ از طریق پورت USB یکی از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند است. بنابراین اگر در جایی قرار داشته باشید که به برق شهری دسترسی ندارید با اتصال کابل گوشی به پورت USB لپ‌تاپ، می‌توانید اقدام به شارژ گوشی و یا تبلت خود کنید.
اما حتماً برایتان جالب خواهد بود که بدانید بین ازلحاظ سرعت شارژ دهی به باتری، پورت‌های مختلف USB موجود در لپ‌تاپ، تفاوت وجود دارد!
پورت‌های USB 1.0 و USB 2.0 شدت‌جریانی در حدود ۰٫۵ آمپر و پورت‌های USB 3.0 شدت‌جریان بیشتری و در حدود ۰٫۹ آمپر را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین شارژ گوشی از طریق پورت USB 3.0 تقریباً دو برابر سریع‌تر از USB های قدیمی‌ است .

بنابراین اگر قصد شارژ دستگاه هوشمند خود را با استفاده از پورت USB دارید به دنبال پورت USB 3.0 بر روی رایانه خود باشید.
جالب است بدانید معمولاً پورت‌های USB 3.0 با رنگ آبی مشخص می‌شوند. بنابراین در شرایطی که قصد شارژ گوشی هوشمند و یا تبلت خود را دارید در صورت استفاده از پورت USB 3.0 گوشی شما بسیار سریع‌تر شارژ خواهد شد.
از آنجایی که شارژرهای معمول گوشی به‌طور میانگین ۱٫۵ آمپر هستند. بنابراین در مواقعی که به برق شهری و شارژر خود دسترسی دارید همچنان استفاده از برق شهری برای شارژ سریع‌تر مناسب تر است.

اما جالب است بدانید، روش دیگری هم وجود دارد که حتی از برق شهری هم گوشی یا تبلت شما سریعتر شارژ شود. در صورتی که لپ‌تاپ شما مجهز به استاندارد جدید USB نوع C یعنی USB 3.1 باشد. تلفن هوشمند و یا تبلت شما حتی از برق شهری هم سریع‌تر شارژ خواهد شد. چرا که USB 3.1 دارای خروجی جریان تا ۳ آمپر است. یعنی حتی در این حالت سرعت شارژ شما از شارژ گوشی با شارژر خودش نیز سریع‌تر خواهد بود.
استفاده از یک شارژر قوی‌تر
استفاده از شارژرهای با شدت‌جریان بیشتر، یک راه ساده دیگر است. در بازار شارژرهای استاندارد زیادی قابل خریداری است. کافی است به مشخصات حک‌شده و یا چاپ‌شده بر روی شارژر دقت کنید و شدت‌جریان خروجی آن را با شدت‌جریان شارژر تلفن و یا تبلت خودتان مقایسه کنید. تلفن و یا تبلت شما در صورت استفاده از شارژرهای با جریان دهی بالاتر، سریع‌تر شارژ خواهد شد.

استفاده از کابل USB مرغوب
بله درست خواندید. استفاده از کابل‌های مرغوب برای شارژ گوشی!
کابل‌های USB ارزان‌قیمت علی‌رغم اینکه کار می‌کنند اما نمی‌توانند از نهایت قدرت شارژر استفاده کنند و دارای تلفات انرژی هستند .
بنابراین اگر به هردلیل اعم از گم کردن و یا آسیب دیدن کابل شارژر دستگاه هوشمند خود، در جستجوی کابل جایگزینی برای آن در بازار موبایل هستید حتماً از کابل‌های استاندارد، مرغوب و مارک‌دار استفاده کنید.

غیرفعال کردن بخش‌های مختلف گوشی یا تبلت در هنگام شارژ
سعی کنید وقتی که گوشی و یا تبلت خودتان را به شارژر متصل می‌کنید، از گوشی خود استفاده نکنید تا سریع‌تر شارژ انجام شود .
ضمن اینکه اگر گوشی را در حالت هواپیما (Airplane) قرار دهید لازم است بخش‌های پرمصرف گوشی مانند اینترنت وایرلس، بلوتوث و GPS و برخی از برنامه‌هایی که در پس‌زمینه گوشی در حال اجرا هستند به طور موقت غیرفعال می‌شوند؛ در این حالت به طور محسوس و غیرمنتظره‌ای سرعت شارژ باتری سریع‌تر خواهد شد.
با کمی جستجو در اینترنت اپلیکیشن‌های مختلفی را می‌توانید برای شارژ تلفن هوشمند خود پیدا کنید. مزیت این برنامه‌ها این است که در هنگام شارژ به‌صورت اتوماتیک بخش‌های مختلف گوشی شما را غیرفعال و پس از قطع ارتباط شارژر با دستگاه شما، دوباره آن‌ها را فعال می‌کنند.

برای مثال اپلیکیشن Ultra Fast Charging 5X بر اساس گفته سازنده‌ آن می‌تواند سرعت شارژ شدن گوشی شما را ۵ برابر سریع‌تر کند.
علاوه بر این برخی از دستگاه‌های هوشمند اندرویدی حالتی به نام «باتری اولترا» دارند که با فعال‌سازی آن تمامی بخش‌های گوشی به غیر از امکان تماس و پیامک غیرفعال می‌شوند. این حالت دارای دو ویژگی مهم است اول آنکه در زمانی که شارژ بسیار کمی از باتری شما باقی‌مانده، مفید است و می‌توانید مدت زمان قابل‌قبول و بسیار طولانی‌تری گوشی را روشن و در دسترس قرار دهید. دوم اینکه در زمان شارژ دستگاه نیز با فعال‌سازی این حالت گوشی شما سریع‌تر از حالت عادی شارژ خواهد شد.

خاموش کردن گوشی در هنگام شارژ
خاموش کردن گوشی در هنگامی‌که با شارژر متصل است، یک ترفند ساده‌ دیگر برای بالا بردن سرعت شارژ خواهد بود. در این حالت گوشی شما با سرعتی معادل دو برابر نسبت به حالت معمول شارژ خواهد شد!

استفاده از پورت USB رادیوپخش اتومبیل یا تلویزیون‌های LCD
خیلی وقتها می‌توانید به جای اینکه زمان خود را برای جستجوی شارژر گوشی تلف کنید، از اولین جایی که به یک پورت USB در یک دستگاه صوتی و تصویری دسترسی دارید استفاده کنید . شما از کسانی هستید که از پورت USB موجود در رادیوپخش اتومبیل فقط برای اتصال کول دیسک و پخش موسیقی استفاده می‌کنید؟ در صورت نیاز می‌توانید کابل شارژر خود را به پورت USB رادیوپخش اتومبیل وصل کنید تا این بار رادیوپخش به‌جای پخش موزیک تبدیل به یک شارژر خوب و عالی برای گوشی موبایل و یا تبلت شما باشد!
تلویزیون‌های LCD و دیگر وسایل الکترونیکی دوروبرمان معمولاً دارای یک یا چند درگاه USB هستند که در مواقع لزوم می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان منبعی برای شارژ دستگاه هوشمند خود استفاده کنید.

خرید گوشی‌هایی با قابلیت شارژ سریع
این پیشنهاد تنها برای کسانی است که قصد خرید گوشی موبایل جدید دارند .
یکی از ویژگی های مفیدی که برخی از تلفن‌های هوشمند امروزی مجهز به آن هستند قابلیت «شارژ سریع» است که درواقع یکی از ویژگی‌های چیپست شرکت Qualcomm است. این ویژگی جدید اجازه می‌دهد تا یک تلفن و یا تبلت با سرعت بسیار سریع‌تری شارژ شود. به‌طور مثال با استفاده از این قابلیت می‌توانید در کمتر از نیم ساعت، ۵۰ درصد از ظرفیت باتری خود را شارژ کنید.

بنابراین اگر قصد خرید گوشی جدیدی را دارید پیشنهاد می‌کنم، قابلیت «شارژ سریع» را به عنوان یکی از ملاک‌های انتخاب خود قرار دهید. اگر شما هم راه ‌حل‌های دیگری را برای شارژ سریع‌تر گوشی‌های هوشمند خود بلدید ، آن‌ها را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *