آموزش تنظیم اثر انگشت برای قفل گوشی گلگسی اس ۸

آموزش تنظیم اثر انگشت برای قفل گوشی گلگسی اس ۸
  • 1396/2/11
  • زهرا معبودی
  • 0

در گوشی جدید گلکسی سامسونگ که موسوم به گلکسی اس ۸ است، بیش از سایر گوشی های هوشمند به امنیت توجه شده است. این امنیت از ادوات داخلی شروع می شود تا خارجی ترین حالت یعنی قفل گوشی ادامه پیدا می کند. روش های مختلفی تا کنون برای ارائه امنیت به گوشی ها تست شده است اما به نظر می رسد یکی از جدیدترین و بهترین روش ها اسکنر اثر انگشت باشد.

این قابلیت در گوشی های هوشمند سامسونگ هم وجود دارد. سنسور اثر انگشت برای بازگشایی گوشی سامسونگ در پنل پشتی قرار دارد و شما باید برای استفاده از آن، اثر انگشت خود را به این سنسور شناسانده و از آن به بعد فقط با انگشت خود گوشی را باز کنید. اگر هوشیار باشید تقریبا احتمالا نفوذ دیگران به گوشی شما با این روش به ۰ درصد می رسد!

تنظیم اثر انگشت برای قفل گوشی گلگسی اس 8

اسکنر انگشت در نزدیکی لنز دوربین قرار دارد. بسیاری از کاربران با سوالی مواجه می شوند که آیا سامسونگ جایی بهتر از کنار دوربین برای تعبیه سنسور انگشت، نداشت که این قسمت را مشخص کرد؟ در ابتدا ممکن است بارها هنگام لمس این سنسور به اشتباه لنز دوربین را دست کاری کنید و این موجب می شود که لنز کثیف بشود اما نگران نباشید چرا که به زودی به آن عادت می کنید و می توانید سریع و با یک حرکت گوشی خود را روشن کنید و فعال کنید. در واقع سامسونگ با مهندسی که روی گوشی انجام داده توانسته تشخیص دهد که این مکان بهترین جا برای سنسور می باشد.

 چگونه قابلیت سنسور اثر انگشت برای بازنمایی گوشی را تنظیم کنیم؟

برای اینکه از این قابلیت استفاده کنید ابتدا باید تنظیمات را انجام دهید. بدین منظور، باید ابتدا دست خود را از بالا به پایین روی نمایشگر گوشی بکشید تا نوار نوتیفی ها برای شما نمایش داده شود. آیکون تنظیمات به خوبی در این مکان قابل مشاهده است. این گزینه در سمت راست و بالای منوی نوتیفی ها قرار دارد. آن را لمس کنید تا وارد پنل تنظیمات شوید.

وقتی وارد بخش تنظیمات شدید، باید به قسمت Lock screen and security مراجعه کنید که مربوط به صفحه نمایش و امنیت آن می باشد.

در این پنل، امکانات مختلفی برای ایجاد امنیت نمایشگر و گوشی ارائه شده که شما فقط در حال حاضر با اسکنر اثر انگشت کار دارید که آن هم با عبارت انگلیسی Fingerprint Scanner نمایش داده می شود.

 تنظیم اثر انگشت برای قفل گوشی گلگسی اس 8

اولین کاری که باید کنید این است که وارد این بخش شوید و گزینه Add fingerprint را بزنید تا با کمک آن انگشت خود را به گوشی معرفی کنید. به محض انجام این کار لازم است که انگشت خود را چند بار روی سنسور قرار دهید تا دستگاه آن را تایید کند و آن را در حافظه امنیتی ثبت کند.

 تنظیم اثر انگشت برای قفل گوشی گلگسی اس 8

بعد از این می توانید گوشی را قفل کرده و این قابلیت را دوباره تست کنید. تبریک می گوییم، شما حالا می توانید به طور کاملا اختصاصی با انگشت خود وارد این سرویس شوید. نکته جالب این است که می توانید ار هر ده انگشت خود بدین منظور استفاده کنید و تصور استفاده از انکشت سبابه را به خوبی از دیگران بگیرید.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *