آموزش ۳ روش جدید برای رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

آموزش ۳ روش جدید برای رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8
  • 1396/2/10
  • زهرا معبودی
  • 0

این روزها که صحبت در همه محافل تکنولوژی از Samsung Galaxy S8 است خوب است که در راستای آشنایی بیشتر کاربران با این سیستم جدید سامسونگ به ارائه آموزش هایی بپردازیم که کمک می کند، رابطه کاربران با این گوشی هوشمند اندرویدی نسل ۲۰۱۷، بهتر و کارا تر شود.

یکی از مسائلی که تمام گوشی های هوشمند با آن عجین هستند مساله رمزگشایی سریع است! کاربران بی حوصله اند و در عین حال نیاز به امنیت هم دارند! پس این بی دلیل نیست که گوشی ها را با رمز ورود، فعال می کنند اما همین رمز گشایی هم گاهی دردسر ساز است. امروز در مجله اینترنتی گویا آی تی قصد داریم به شما سه روش یاد دهیم که از طریق آن می توانید قفل گوشی خود را سریع تر از حالت عادی باز کنید! با ما همراه باشید.

روش اول: استفاده از اسکنر Iris برای قفل گشایی گوشی

یکی از امکانات بسیار جذاب در گوشی جدید سامسونگ این است که می توانید با نگاهتان با قفل این گوشی حرف بزنید! توسط این قابلیت که به آن اسکنر iris می گویند، شما باید ابتدا، گوشی خود را فعال کنید. فعال کردن یعنی اسکرین آن را روشن کنید. این مرحله در واقع پیش از رمزگشایی است. بعد از اینکه، گوشی را روشن کردید و متوجه شدید که گوشی اماده رمز گشایی است با دقت به گوشی نگاه کنید! فقط نگاه کنید تا گوشی قفل گشایی شود. این ساده ترین و کم زحمت ترین روش و البته یکی از سریع ترین روش هایی است که شما می توانید از طریق آن گوشی گلکسی اس ۸ خود را قفل گشایی کنید.

برای فعال کردن این حالت از قفل گشایی کافی است به بخش تنظیمات در گوشی رفته و از آن جا به دنبال پنل امنیت باشید. در این بخش با گزینه ای به نام Lock screen روبرو خواهید شد. در همین بخش گزینه ای وجود دارد به نام Iris scanner که شما با آن کار خواهید داشت.

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

در این بخش هم گزینه ای به نام Preview screen mask وجود دارد که با انتخاب آن گزینه های متفاوتی به شما نمایش داده می شود که می توانید نوع برخورد خود را با گوشی در این بخش مشخص کنید.

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

روش دوم: تنظیم قابلیت تشخیص چهره یا Facial Recognition برای قفل گشایی گوشی

با قابلیت تشخیص چهره هم می توانید سریع گوشی خود را قفل گشایی کنید البته پیش از این که از این قابلیت بهره مند باشید باید آن را روی گوشی خود فعال کنید. بدین منظور همچون مسیری که در مرحله و روش قبل ارائه دادیم، باید به بخش تنظیمات و امنیت بروید. در ادامه با لاک اسکرین کار خواهید داشت. در این بخش گزینه های متفاوتی وجود دارد که برای آموزش این بخش باید تمرکزتان را روی گزینه “Face recognition” بگذارید. در واقع در این بخش باید چهره خود را به گوشی بشناسانید.

بعد از اینکه چهره خود را به گوشی شناساندید، کافی است هنگام استفاده از دستگاه خود، دوبار دکمه مجازی را لمس کنید یا اینکه یک بار دکمه پاور را فشار دهید. البته این میزان فشار باید به قدری باشد که گوشی و نمایشگر آن را اکتیو کند. بعد از این دستگاه اگر چهره ضبط شده از قبل را ببیند به راحتی می تواند تطبیق دهد و گوشی را رمز گشایی کند.

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

این روش یکی از مطمئن ترین و البته سریع ترین روش هایی است که شما می توانید از طریق آن تنظیمات امنیتی گوشی تان را فعال کنید و نسبت به رمزگشایی توسط آن اقدام نمایید. دقت کنید که بهتر است که این رمز گشایی و معرفی چهره را با چشم باز، یا حالتی خاص مثل دهان باز، انجام دهید تا در صورتی که مثلا خواب هستید یا چشم تان بسته است یا مواردی نظیر این، کسی نتواند از این فرصت سو استفاده کند. البته یک شیوه جذاب تر هم این است که یک چشم خود را باز بگذارید و یکی را بسته، تا بتوانید حداکثر تفاوت را ایجاد کنید. این یک مساله کاملا شخصی است و هرکس به هر طریقی که تمایل داشته باشد می تواند چهره خود را شخصی سازی کند. اما یک راه سوم هم وجود دارد که می توانید آن را تست کنید.

روش سوم: استفاده از قابلیت Smart Lock در گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ

در گوشی های جدید سامسونگ قابلیتی وجود دارد که به آن Smart Lock می گویند. در واقع توسط Smart Lock گوشی خود به خود متوجه می شود که چه زمان هایی نباید قفل شود و چه زمانی رمز گشایی شود! در واقع با این قابلیت، گوشی شما محیط امن شما را تشخیص می دهد و نیازی به هیچ گونه شماره، پین یا پترن و حتی مدل های دیگر رمز گشایی ندارد و در حالتی است که همه چیز را می داند.

بدین ترتیب باید این گزینه را هم مثل سایر مدل هایی که در این مقاله توضیح دادیم، از پیش تنظیم کنید. برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات و امنیت رفته و به دنبال گزینه لاک اسکرین باشید. در این بخش اسمارت لاک را پیدا کنید. زیر منوهای اسمارت لاک شامل ۴ گزینه است که به صورت زیر می باشد:

  1. On-body detection
  2. Trusted places
  3. Trusted devices
  4. Trusted voice

هر کدام از این گزینه ها امکاناتی را نمایش می دهند که در آن حالت امن تعریف می شود، که شامل، مکان، ابزار و وسیله و صدای امن و نظیر آن است. به تناسب انتخاب هر کدام باید تنظیمات بعدی را هم انجام دهید.

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

زمانی که گزینه On-body detection را انتخاب می کنید، تا زمانی که این گوشی در دستان شماست، یا اینکه در تماس با شماست، قفل نخواهد شد. دقت کنید که با وجود اینکه این قابلیت پیشرفته در گوشی گلکسی قرار داده شده است اما به محض اینکه گوشی تان را از خودتان جدا کنید، گوشی قفل می شود و به محض اینکه دوباره آن را به دست بگیرید، گوشی قابلیت شناخت شما را نخواهد داشت. اگر برای ثانیه ای گوشی را روی زمین یا میز یا هر جایی قرار دهید که تماسش با شما قطع شود گوشی فورا قفل می شود. این گزینه برای زمانی مناسب است که کسی بخواهد گوشی تان را از دست تان بکشد یا بدزدد! مطمئن باشید سریع اقدام می کند و قفل می شود. بنابراین بعد از هر بار جدا کردن گوشی از خود لازم است که آن را رمز گشایی کنید.

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

اما گزینه دوم هم جالب است. در گزینه بعدی شما با عبارت Trusted places مواجه می شوید که همانطور که از این ترکیب دو کلمه ای مشخص است مربوط به مکان امن است. مکان امن جایی است که گوشی شما آن را محوطه شما می داند و هرگز قفل نمی شود. در این روش باید آدرس مورد نظر خود را به گوشی معرفی کنید و از قابلیت هایی مثل GPS استفاده کنید تا بتوانید گوشی را در حالت پایدار قرار دهید. دقت کنید که در این مدل باید قابلیت شناسایی محل تان دائما فعال باشد. می توانید این محیط را در محدوده خانه یا محل کار یا خیابان خاصی تنظیم کنید.

نکته: اگر قصد دارید از این روش در اداره و محل کار خود استفاده کنید که در این شرایط نیاز به شارژ فول باتری خود دارید، دقت کنید که فعال نگه داشتن جی پی اس، تا حد زیادی میزان شارژ باتری تان را کاهش می دهد بنابراین در شرایط یاد شده به این گونه محدودیت ها نیز دقت داشته باشید.

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

روش سوم هم روشی به نام Trusted devices است که ایده جالبی است. در این بخش باید شما دستگاهی را دائما با دستگاه خود، فعال نگهدارید. در واقع در مدل Trusted devices شما به گوشی می فهمانید که تا زمانی که گوشی تان با دستگاه خاصی PAIR است، حق ندارد قفل شود! به محض اینکه اتصال از بین رفت، گوشی قفل می شود و باید دوباره آن را رمز گشایی کنید.

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

و اما آخرین گزینه Trusted voice است که طی آن به دستگاه با صدای خود می فهمانید که باید بیدار باشد و قفل نشود. در واقع با این سرویس که با سرویس گوگل عجین شده، شما ابتدا صدای خود را به گوشی می شناسانید و در هنگام استفاده فقط با گفتن OK GOOGLE گوشی را بیدار نگه می دارید. این یک روش خوب و جالب است که می تواند رمز شما را به موقع بدون دخالت شما باز کند و یا مانع قفل شدن آن شود.

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

رمزگشایی سریعتر Samsung Galaxy S8

خوشبختانه به یمن هوش مصنوعی و پیشرفته تر شدن ابزار آلات و برنامه نویسی ها، امکاناتی به گوشی های هوشمند اضافه شده که اغلب اوقات این پیشرفت ها و امکانات را در گوشی های گلکسی سامسونگ مشاهده می کنیم. از آن جا که امنیت دغدغه اولیه هر فردی است که در دنیای تکنولوژی از ابزار آلات تکنولوژی استفاده می کند، شرکت ها در پی آن هستند که بتوانند نهایت امنیت را در این باره فراهم کنند که خوشبختانه این سه امکان در گوشی های سامسونگ نشان از پیشرفت در این وادی دارد. به نظر شما اگر امکان امنیتی گوشی ها به چه صورتی باشد، می تواند امنیت حداکثری و البته در کنار آن سرعت عمل بیشتری را برایتان فراهم کند؟ شما به عنوان یک کاربر از کدام یک از این روش ها استفاده خواهید کرد؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را با ما در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *