حرکت عجیب دکمه مجازی Home در گوشی Galaxy S8

حرکت عجیب دکمه مجازی Home در گوشی Galaxy S8
  • 1396/2/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت سامسونگ، تغییر بزرگی را با حذف دکمه فیزیکی خانه (Home) در گوشی Galaxy S8  در تنظیمات آن به وجود آورده است. این تغییر برای تطبیق با طرح بدون قاب نمایشگرها در بهترین و جدیدترین محصولات شرکت، اعمال شده است. اما، بسیاری از افرادی که گوشی S8 را خریداری کرده‌اند، حرکتی را در دکمه‌ی مجازی حساس به فشارِ خانه در این گوشی، احساس کرده اند.

گویا آی تی-شرکت سامسونگ، تغییر بزرگی را با حذف دکمه فیزیکی خانه (Home) در گوشی Galaxy S8 در تنظیمات آن به وجود آورده است. این تغییر برای تطبیق با طرح بدون قاب نمایشگرها در بهترین و جدیدترین محصولات شرکت، اعمال شده است. اما، بسیاری از افرادی که گوشی S8 را خریداری کرده‌اند، حرکتی را در دکمه‌ی مجازی حساس به فشارِ خانه در این گوشی، احساس کرده اند. حرکت این دکمه‌ی مجازی، آن قدرها هم غیر عادی و قابل توجه نیست، اما اگر شما آن را با چسباندن یک برچسب به آن دنبال کنید، حرکت آن را به عقب و جلو  مشاهده خواهید کرد. این دکمه، حرکات قابل توجهی ندارد، اما مقدار بسیار کمی جابه‌جا می‌شود. یک وب‌سایت هلندی با نام GalaxyClub، سه تصویر را به اشتراک گذاشته است، که این تغییر در موقعیت دکمه‌ی مجازی را به خوبی نشان می‌دهند.

دلیل این حرکت چیست؟

اکانت رسمی تویتر سامسونگ در هلند، دلیل این اتفاق را توضیح داده است. دکمه‌ی خانه، برای جلوگیری از سوختگی صفحه‌ی نمایش حرکت می‌کند. سوختگی صفحه نمایش، زمانی اتفاق می‌افتد که یک تصویر برای مدت طولانی روی صفحه باقی بماند. این مسئله، پیش تر، در نمایشگرهای CRT، که از یک لامپ پرتوهای کاتدی ساخته می‌شدند اتفاق می افتاد، و یک تصویر دائمی در صفحه‌ی نمایش، باعث ایجاد نوعی “شبح” از تصویر روی نمایشگر می‌شد. در آن زمان، شرکت‌ها، محافظ‌های صفحه نمایش، و یا همان Screensaver ها را برای تغییر دادن پیکسل‌ها در صفحه نمایش و جلوگیری از باقی ماندن یک تصویر به مدت طولانی در صفحه، معرفی کردند.

نمایشگرهای CRT، امروزه بخشی از تاریخ محسوب می‌شوند، و نه تنها کاربران عمومی از مسائل سوختگی صفحه‌ی نمایش آگاه هستند، بلکه برای نمایشگر OLED (ساخته شده از دیود ارگانیک گسیل کننده‌ی نور) استفاده شده در گوش‌های Galaxy S8 و Galaxy S8+ نیز، این مشکل وجود دارد. البته مدل Galaxy S8 در بروز این مشکل تنها نیست؛ حتی ساعت‌های هوشمندی که دارای نمایشگر OLED هستند نیز، در صورتی که صفحه‌ی نمایش آن‌ها با میزان نور بالا، روی یک تصویر از اجزای ساعت، باقی بماند، ممکن است دچار سوختگی شوند. به همین دلیل است که ساعت Android Wear گوگل نیز، تنظیماتی را به منظور” محافظت از سوختگی صفحه نمایش” برای توسعه دهنگان ارائه می‌کند، که رابط کاربری صفحه‌ی نمایش را برای جلوگیری از ایجاد یک تصویر ثابت به مدت طولانی، روی صفحه‌ی نمایش ساعت، تغییر می‌دهد. این واقعیت که شرکت سامسونگ،  تکنولوژی ” محافظت از سوختگی صفحه‌ی نمایش” را در گوشی‌های هوشمند Galaxy S8 و Galaxy S8+ خود، قرار داده است، نه تنها یک مشکل به حساب نمی‌آید، بلکه باعث آرامش کاربران خواهد بود.

بعلاوه، این جابه جایی به سختی قابل تشخیص است، و ما اطمینان داریم که بیشتر کاربران گوشی Galaxy S8، حتی متوجه آن نخواهند شد. شرکت سامسونگ، تنها قصد دارد از صفحه نمایشگر گوشی محافظت کرده و امنیت بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *