گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۷ گوگل با تراشه قدرت‌مند اسنپدراگون ۸۳۵ همراه خواهد بود

گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۷ گوگل با تراشه قدرت‌مند اسنپدراگون ۸۳۵ همراه خواهد بود
  • 1396/2/5
  • مقدم
  • 0

پیکسل و پیکسل XL به عنوان گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی شرکت گوگل با نسخه خام سیستم‌عامل اندروید و همراه با قابلیت‌های نرم‎افزاری و سخت‌افزاری قابل‌توجه، در پاییز سال گذشته عرضه شد و مدتی بعد به‌طور رسمی اعلام شد که نسل جدید گوشی‌های پیکسل تا پایان سال معرفی می‌شود. اطلاعات جدید از عرضه سه مدل گوشی پیکسل با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام حکایت دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات به‌دست آمده از کدهای پروژه منبع‌باز سیستم‌عامل اندروید، گوشی‌های هوشمند پیکسل جدید گوگل از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده می‌کند. البته این موضوع چندان غافل‌گیر کنند نیست زیرا کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ به عنوان چیپ‌ست پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود یاد می‌کند و با توجه به تاخیر به‌وجود آمده در عرضه آن، ممکن است این مدل تنها چیپ‌ست رده‌بالایی باشد که کوالکام آن‌را برای گوشی‌های پرچم‌دار امسال عرضه می‌کند.

البته باید اشاره کنیم که در شایعات گذشته به عرضه گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۷ گوگل با تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام اشاره شده بود؛ هرچند، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر توسعه یک تراشه اختصاصی توسط شرکت گوگل برای گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید، شرکت گوگل در رابطه با عرضه گوشی‌های پیکسل جدید، سیاستی مشابه با شرکت اپل در نظر گرفته است و گوشی‌های پیکسل با قیمت بالا (برخلاف سری نکسوس که قیمت مناسبی داشت)، مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند و قابلیت‌های اختصاصی عرضه می‌شود. هم‌چنین، شرکت گوگل مایل است تا محصولات خود را در بازار گوشی‌های هوشمند به تعدادی مدل خاص محدود نگه‌دارد.

شرکت کوالکام و سامسونگ برای توسعه چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام برای گلکسی S9 با یک‌دیگری همکاری می‌کنند و ممکن است تولید نهایی این چیپ‌ست در نهایت به سامسونگ یا صنایع نیمه هادی تایوان واگذار شود. هرچند، انتظار داریم که عرضه چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام برای مدت محدودی به گوشی‌ پرچم‌دار ۲۰۱۸ شرکت سامسونگ اختصاص یافته باشد و پس از چند هفته، این تراشه برای سایر شرکت‌های سازنده گوشی‌هوشمند عرضه شود.

در رابطه با چیپ‌ست اختصاصی که شرکت گوگل در حال توسعه آن است، اطلاعات چندانی وجود ندارد اما براساس اطلاعاتی که پیرامون آن وجود دارد، بدیهی است که شرکت گوگل نتواند این تراشه را در یک بازه کوتاه برای گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود آماده نماید. امکان دارد که چیپ‌ست اختصاصی گوگل حداقل در گوشی پیکسل ۳ به کار گرفته شود که تعدادی شرکت چینی و ال‌جی به تولید گسترده آن چشم دوخته‌اند.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، سه مدل (نه دو مدل مانند پیکسل‌های ۲۰۱۶) از گوشی‌های جدید گوگل با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام توسعه می‌یابد. به همین جهت، مشخص نیست که مدل سوم (با اسم‌رمز Taimen) در چه بازارهایی عرضه خواهد شد و شرکت سازنده با عرضه آن، چه اهدافی را دنبال می‌کند؛ رقابت با شرکت‌های چینی یا یکه‌تازی در کشورهای در حال توسعه؟

گوشی‌های پیکسل جدید به شاسی ضدآب مجهز خواهد بود و انتظار داریم که گواهی IP67 یا IP68 برای آن‌ها دریافت شود. هم‌چنین اعلام شده است که شرکت گوگل به دلیل کاهش ضخامت بدنه گوشی‌های پرچم‎دار جدید خود در سال ۲۰۱۷، تصمیم دارد تا جک هدفون را حذف نماید؛ در حال‌حاضر، گوشی‌های پیکسل به عنوان محصولاتی با ضخامت بالا به شمار می‌رود که ضخامت هر مدل در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار سازندگان دیگر بیشتر است.

شرکت گوگل اعلام کرده است که این شرکت به عرضه محصولاتی رده‌بالا متعهد خواهد بود؛ هرچند، ممکن است مدل ارزان‌قیمتی را از یک سری دیگر مانند نکسوس عرضه نماید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *