چگونه در اینستاگرام کالکشن بسازیم؟

چگونه در اینستاگرام کالکشن بسازیم؟
  • 1396/2/4
  • زهرا معبودی
  • 0

در پایان سال ۲۰۱۶، اینستاگرام قابلیت بوکمارک کردن را معرفی کرد. کاربران با انتخاب دکمه‌ی بوکمارکی که در زیر هر پست وجود دارد می‌توانند پست‌ها را در فید خانگی خود ذخیره کنند. اینستاگرام پست را در درون حساب شما ذخیره می‌کند. یعنی تصویر درون گالری دستگاه شما ذخیره نمی‌شود. با این حساب اگر اکانتی که این پست را فرستاده تصمیم بگیرد که آن را پاک کند، تصویر از دسترس شما هم خارج می‌شود. قابلیت ذخیره‌سازی در ابتدا خیلی ابتدایی بود. اما حالا روش جدیدی برای دسته‌بندی پست‌های ذخیره شده به این قابلیت اضافه شده است. شما می‌توانید پست‌های ذخیره شده را درون یک پوشه یا به عبارت دیگر در یک کالکشن اینستاگرامی ذخیره نمایید. کاربران به هر تعداد که بخواهند می‌توانند کالکشن بسازند.

البته برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید اپلیکیشن اینستاگرام خود را به‌روز کنید. قابلیت مذکور در لاگ تغییرات نسخه‌ی جدید وجود ندارد ولی احتمالاً چون قرار است به مرور برای همه‌ی کاربران در دسترس قرار بگیرد فعلاً از اعلام رسمی آن صرف نظر شده است.

ساختن کالکشن

اینستاگرام را باز کرده و به زبانه‌ی پروفایل خود بروید. دکمه‌ی بوکمارک را انتخاب کنید. از این جا می‌توانید همه‌ یست‌هایی که ذخیره کردید را ببینید. اگر امکان استفاده از کالکشن‌ها برای حساب شما فعال شده باشد، دو زبانه خواهید دید. زبانه‌ی All شامل همه‌ی پست‌هایی است که ذخیره کرده‌اید. زبانه‌ی Collections هم حاوی همه‌ی کالکشن‌هایی است که تا به حال ساخته‌اید.

ساخت کالکشن اینستاگرام

به زبانه‌ی Collections بروید. از بالا راست برای ایجاد یک کالکشن جدید دکمه‌ی به علاوه را لمس کنید و یک نام برای آن تعیین نمایید.

ساخت کالکشن اینستاگرام

 

افزودن پست به کالکشن

دو راه برای افزودن پست‌های ذخیره شده به یک کالکشن وجود دارد. می‌توانید پست‌ها را از داخل یک کالکشن، یا در هنگام ذخیره کردن آن‌ها به یک کالکشن اضافه کنید.

در زبانه‌ی Collections، یکی از کالکشن‌ها را انتخاب کنید. از بالا راست دکمه‌ی شناور را لمس نمایید. منویی با گزینه‌های ویرایش و افزودن باز خواهد شد. گزینه‌ی Add to Collection را لمس و پست‌های مورد نظر خود را از میان پست‌هایی که ذخیره کردید برای افزودن انتخاب کنید.

ساخت کالکشن اینستاگرام

علاوه بر این در هنگام ذخیره کردن پست‌ها هم می‌توانید آن‌ها را به کالکشن مورد نظر خود اضافه کنید. با نگه داشتن انگشت بر روی دکمه‌ی ذخیره سازی که در زیر هر پست وجود دارد منویی پدیدار می‌شود که همه‌ی کالکشن‌های اینستاگرام شما را نشان می‌دهد. کالکشن مورد نظر خود را انتخاب کنید تا پست درون آن ذخیره شود.

ساخت کالکشن اینستاگرام

 

اگر انگشت خود را چند ثانیه بر روی دکمه‌ی ذخیره سازی نگه دارید، از منوی Save to می‌توانید یک کالکشن جدید بسازید.

پست‌های ذخیره شده‌ی شما حتی پس از مرتب شدن در یک کالکشن هم در زبانه‌ی All به نمایش در می‌آیند. یک پست ذخیره شده را می‌توان در چندین کالکشن ذخیره کرد. همان طور که گفتیم، اگر کاربری پستش را حذف کند، این پست از بخش پست‌های ذخیره شده و کالکشن‌های شما هم پاک می‌شود. در حال حاضر امکان جستجو در میان پست‌های ذخیره شده در یک کالکشن یا جستجو میان کالکشن‌ها وجود ندارد.

دانلود اینستاگرام از اپ استور

دانلود اینستاگرام از گوگل پلی استور

امیدواریم که این آموزش برای زندگی مجازی اینستاگرامی شما مفید واقع شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید در گروه بندی های خاص و مورد نظر خودتان تنظیم کنید. تجربیات خود را در این باره با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *