چگونه فونت Windows 10 نسخه Creators Update را تغییر دهیم؟

چگونه فونت Windows 10 نسخه Creators Update را تغییر دهیم؟
  • 1396/2/4
  • زهرا معبودی
  • 0

هر چند گفته شده که ویندوز ۱۰ آخرین تلاش های مایکروسافت برای ایجاد ویندوز است اما نسخه های بروز شده ی اخیر این سیستم به گونه ای است که کنترل پنلی دارد که می توان گفت کم کم رو به زوال است. در واقع ویندوز رو به تغییر است و تنظیمات آن نیز دستخوش تغییراتی شده که در آخرین نسخه هایی که احتمالا در آینده خواهند آمد، هرگز خبری از کنترل پنل نیست!

البته همین حالا بسیاری از سردرگمی ها وجود دارد که کدام یک از تنظیمات را باید در کنترل پنل یافت و کدام را در اپلیکیشن تنطیمات در دسترس داشت.

در مورد امکانات کنترل پنل و اپلیکیشن تنظمیات باید گفت که برخی از امکانات در هر دو صورت از ویندوز حذف شده اند. یکی از این امکانات امکان تغییر فونت در ویندوز ۱۰ است که خوشبختانه به یمن یک اپلیکیشن رایگان به نام System Font Size Changer می توان حالا در نبود این سرویس به صورت خود کار در ویندوز، فونت ها را تغییر داد.

System Font Size Changer یک اپلیکیشن مستقل است که نیازی نیست برای استفاده از ان، آن را روی سیستم نصب کرد بلکه با استفاده آن به طور اتوماتیک تغییراتی روی تنظیمات ویندوز ایجاد می کند.

بک آپ گیری از تنظیمات کنونی

زمانی که شما این نرم افزاز را دانلود می کنید به محض اجرای ان، از شما می خواهد که پیش از هر کاری از تنظیمات کنونی سیستم یک بک آپ بگیرید. این کار را حتما انجام دهید چرا که ممکن است در اثنای کار با برنامه گیج شوید و تنظمیات فعلی را هم از دست داده باشید. در چنین شرایطی بهترین کار استفاده از بک آپ است.

Back Up

این برنامه می تواند فونت های ویندوز را در مکان های زیر تغییر دهد:

  • متن زیر آیکون ها
  • تایتل بار
  • زیرمنو های راست کلیک یا context menu
  • متن های پالت ها
  • جعبه ها و باکس های هشداری
  • و …

شما می توانید هر کدام از این آیتم ها را که بخواهید به طور جداگانه تغییر دهید و بدین صورت نیست که با یک تغییر جزیی تمام بخش ها تغییر کنند. هنگامی که می خواهید فونت ها را تغییر دهید با صفحه ای مطابق زیر روبرو می شوید:

system-font-size-changer

در بالا شش گزینه را مشاهده می کنید که در بالا نیز به آن ها اشاره شد. هر کدام را که قصد دارید ویرایش کنید، انتخاب کنید.

مقایسه کنید:

برای اینکه متوجه شوید تغییرات به چه صورت خواهد بود ما ابتدا context menu را انتخاب کرده و تغییراتی روی تنطیمات آن انجام دادیم که به صورت زیر تبدیل شد:

context menu

 

اگر تغییراتی در  title bar ایجاد کنید این تغییر به صورت زیر تبدیل خواهد شد:

 title bar

هر چند این یک برنامه فوق العاده کاربردی است اما محدودیت هایی هم دارد. به نظر می رسد که ظرافت در این امر کمتر توجه شده است و خود فونت پیش فرض در ویندوز ۱۰ از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. توصیه این است که حتی الامکان تنظیمات ویندوز را تخریب نکنید تا اینکه شرایطی ضروری ایجاد شود که بخواهید این کار را انجام دهید.

حتما نسخه بکاپ خود را نگهداری کنید که در شرایط ویژه که نیاز به تنظیمات پیشین دارید از آن استفاده کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن روی لینک زیر کلیک کنید:

Download System Font Size Changer

این نرم افزار نیاز به نصب ندارد، بلکه شما با اجرای آن ابتدا می بایست از تنظیمات کنونی بک آپ گرفته و در یک درایو مانا آن را نگهداری کنید و در نهایت وارد تنظیمات شوید و آن چه را که می خواهید تغییر دهید.

این مطلب بار آموزشی مفیدی برای شما داشت؟ چقدر به تغییر فونت ها احتیاج دارید؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را در این باره با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را برای اطلاع عموم روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *