۱۰ جایگزین برای استیم برای خرید ارزان بازی های PC

۱۰ جایگزین برای استیم برای خرید ارزان بازی های PC
  • 1396/2/3
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی صحبت از فروش دیجیتال بازی های ویدیویی می شود بی شک استیم پرچمدار این عرصه خواهد بود که طبق آمار اخیر تا به حال ۲٫۴ بیلیون نسخه بازی فروخته است. البته اینکه استیم در این عرصه بزرگترین است دلیلی بر این نیست شما چاره ای دیگر به جز خرید از استیم ندارید. در این مقاله برایتان ۱۰ جایگزین خوب را آورده ایم که برخی از آن ها نه تنها به خوبی با استیم نیز سازگار هستند بلکه از لحاظ قیمت نیز قیمت های ارزان تری را عرضه می کنند.

Green Man Gaming

Green Man Gaming

احتمالا یکی از بهترین جایگزین هایی که برای استیم وجود دارد Green Man Gaming  است که در واقع یک فروشگاه تمام دیجیتال است که کی های دیجیتال برای استیم، اوریجین، یو پلی و بتل.نت را به فروش می گذارد.  در این فروشگاه برای بیشتر عناوین قیمت های استاندارد خرده فروشی تعیین می شود ولی مشترکان VIP که اکانت دائمی در این سرویس داشته باشند از تخفیف های ویژه برخوردار می شوند.

GamersGate

GamersGate

سرویس توزیع دیجیتالی ای است که هم سی دی کی و هم دانلود مستقیم عناوین فاقد DRM را به اشتراک می گذارد. با اینکه محصولات موجود در آن به وسعت دیگر رقبا نیست اما سیستم منحصر به فرد “Blue coin system” آن ارزش امتحان کردن را دارد. در ازای هر خرید مشتریان اعتبار دیجیتال در قالب سکه دریافت می کنند به علاوه با فعالیت در فضای مجازی GamersGate نیز امتیاز اضافی دریافت می کنند. می توان از این سکه ها به جای پول واقعی برای خرید عناوین استفاده کرد.

OnePlay

OnePlay

با اینکه OnePlay رابط کاربری و سی دی کی تمام بازی های مهم را دارد همچنین مجهز به اشتراک ویندوزی است که می توان با استفاده از سیستم Peer-to-peer آن به صورت مستقیم بازی ها را دانلود کرد. علاوه بر این یکی از بهترین مزیت ها و برتری هایی که OnePlay نسبت به دیگر فروشگاه ها دارد این است که می تواند در آن برخی بازی ها را اجاره کرد. بدین صورت که می توان با پرداخت اجاره بازی ها را دانلود و به مدت ۳۰ روز بازی کرد. در حال حاضر بازی های اجاره ای بسیار محدود هستند ولی سیستم اجاره به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به اینترنت و در دو نسخه بازی ها را اجرا کنند. با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار می توان مشترک VIP  این فروشگاه شد و به بسیاری از بازی های قدیمی اندروید و PC دست پیدا کرد.

GOG (Good Old Games)

GOG (Good Old Games

GOG را در واقع مردم در CD Projekt که همان سازندگان مشهور سری بازی های Witcher هستند ساخته اند. این سرویس همانطور که از نامش پیداست بسیاری از بازی های قدیمی که در دیگر سرویس ها به سختی یافت می شوند را جمع آوری می کند. با اینکه GOG امروزه بسیاری از بازی های جدید و معروف را نیز در خود جای داده است ولی خود سرویس و اشتراک دانلود Galaxy آن کاملا DRM free هستند. بدین صورت انتخاب بازی ها کمی محدود تر می شود اما قیمت بازی های قدیمی در این سرویس نسبت به دیگر جا ها بسیار رقابتی تر هستند.

Direc2Drive

Direc2Drive

Direc2Drive در واقع جد فروشگاه قدیمی IGN است که حالا توسط شرکتی دیگر خریداری شده و به صورت مستقل فعالیت می کند. البته ایده فروشگاه همچنان ثابت مانده است: پول بازی ها را داده و به سرعت آن ها دانلود کنید. بسیاری از عناوینی که برای فروش قرار گرفته اند همچنان از طریق وبسایت به صورت مستقیم دانلود می شوند ولی آن ها بازی های معروف ها با اکتیو DRM که تنها در فروشگاه هایی نظیر Steam, Origin  یا Uplay یافت می شوند را نیز برای فروش قرار داده اند.

Humble Store

Humble Store

این فروشگاه که پیش از این باندل های DRM free به فروش می رساند هم اینک مانند دیگر فروشگاه ها درست به فروش مستقیم بازی ها به صورت تکی زده است. البته بیشتر تمرکز Humble بر روی بازی های کوچک تر از سازندگان کمتر شناخته شده است اما می توان نام های آشنایی از Square-Enix و ۲K نیز مشاهده کرد. ۵% از هر فروشی که صورت می پذیرد به خیریه بازی های ویدیویی کودکان تعلق خواهد گرفت که گزینه دیگری نیز وجود  دارد که ۵% دیگر نیز به خیریه بخشیده شود و یا به خریدار عودت داده شود. علاوه بر فروش های مستقیم و باندل های گذرا که برخی از آن ها سی دی کی استیم نیز دارند می توان با پرداخت عضویت ماهانه ۱۲ دلاری بازی ها را هر زمانی دانلود کرد.

Itch.io

Itch.io

Itch.io جاییست که تنها بازی های رده پایین تر که عموما Indie نامیده می شوند را می یابید. با اینکه بسیاری از بازی های درون سایت و اشتراک دانلودی رایگان هستند، سازندگان می توانند به بازی هایشان هزینه نیز اضافه کنند. بسیاری از سازندگان مستقل و معروف فعلی از Itch.io به عنوان پلتفورم توزیع محصولات شان استفاده می کنند. هیچ بازی ای از تولید کنندگان بزرگ به چشم نمی خورد ولی هرکس که دوست دارد ایده های جدید را امتحان کند قطعا از این فروشگاه لذت خواهد برد.

Windows Store

Windows Store

حتما خبر دارید که ویندوز ۱۰ به صورت پیش فرض دارای فروشگاه بازی است. البته چیز های جالبی در این فروشگاه دیده نمی شود از این رو مقصر نیستید اگر تا به حال سری به آن نزدید. با این که بازی های موجود در این فروشگاه عالی نیستند اما بازی های خاص و نسخه PC برخی بازی های موبایل در این فروشگاه وجود دارند که جای دیگری پیدا نمی شوند.

Origin

Origin

بسیاری از بازیکنان شاید هم خود شما در اینکه به سیستم توزیع بازی EA یعنی Origin اعتماد کنید یا خیر مردد هستند زیرا تمامیت وجود این فروشگاه بدین معنیست که قرار نیست برخی از عناوین بزرگ این شرکت را در استیم یا هر فروشگاه دیگری پیدا کنید. البته دلایلی هم وجود دارد که بخاطر آن ها هم که شده بد نیست سری به اوریجین بزنید: دلیل اول اینکه تعداد محدودی از بازی های indie در این فروشگاه وجود دارد که توسط EA عرضه نشده اند. دلیل دوم اینکه EA بدون درخواست هیچ دلیلی در ۲۴ ساعت پس از نصب و ۷ روز پس از خرید بازی ها آن ها را پس گرفته و پولتان را پس می دهد. سوم اینکه اوریجین گاها نسخه دیجیتال برخی از بازی های قدیمی ولی معروف شرکت شان را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. Origin Access که اشتراکی ماهانه به ارزش ۵ دلار است به بازیکنان امکان دسترسی آزاد به برخی از عناوین قدیمی و پیش نمایش برخی از بازی های پیش رو را می دهد. اوریجین همچنین پلتفورم چت و شبکه اجتماعی EA نیز به حساب می رود.

Uplay

Uplay

سرویس Uplay شرکت Ubisoft  نیز عملکردی مشابه با اوریجین دارد اما بر خلاف آن محصولات بزرگ اش را در دیگر فروشگاه ها نظیر استیم نیز قرار می دهد (البته معمولا خریداران می بایست اشتراک Uplay را نیز دانلود و فعال کنند که راستش را بخواهید بسیار اعصاب خرد کن است!). با این حال باز هم بد نیست که قبل از تصمیم به خرید محصولی از یوبیسافت سری به یو پلی نیز بزنید برخی اوقات عناوین جدید در این فروشگاه تخفیف جزئی ای دارند که در دیگر فروشگاه ها گیرتان نخواهد آمد.

البته باید بدانید که همیشه دستتان باز است که به سایت سازنده خود بازی ها سر بزنید و از آن جا خرید کنید و یا از دیگر خرده فروشان بزرگ نظیر آمازون بازی ها را خریداری کنید. همه چیز بستگی به شما دارد. امیدواریم که در این مقاله به شما در انتخاب راهی مناسب برای خرید بازی ها کمک کرده باشیم. دیدگاه ها و تجربیات خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *