۲۴ نکته برای بهبود عملکرد بازاریابی ایمیلی شما

۲۴ نکته برای بهبود عملکرد بازاریابی ایمیلی شما
  • 1396/2/3
  • مهدی پیوندی
  • 0

چگونه می توانید برای بهره برداری از یکی از موثرترین گونه های بازاریابی دیجیتال، عملکرد بازاریابی ایمیلی خود را تقویت کرده و بهبود ببخشید؟ با گویا آی تی همراه باشید و به این نکات توجه کنید:

 

  1. به شکل منظم و روزانه ایمیل ارسال کنید

انسجام و پیوستگی باعث ایجاد آشنایی و اعتماد بیشتر می شود. در واقع اگر کسی از ما فقط یک توصیه برای بازاریابی ایمیلی خود می خواست، همین مورد را ذکر می کردیم.

 

  1. ایمیل های خود را قبلا آماده کنید

این کار باعث می شود که حتی در اوقاتی که فرصتی برای نوشتن یک ایمیل خوب ندارید، باز هم چیزی برای ارسال داشته باشید. از این طریق می توانید نظم و انسجام کار را حفظ کنید و نتایج مثبت و پایداری را دریافت کنید.

 

  1. همیشه پیش از ارسال، ایمیل های خود را امتحان کنید

همیشه قبل از ارسال ایمیل به فهرست خود، یک ایمیل برای خودتان بفرستید و آن را از نظر مناسب بودن ظاهر و درستی لینک ها و نوشته به دقت بررسی کنید.

 

  1. شخصیت خود را وارد ایمیل کنید

با در میان گذاشتن تجربه ها و داستان های زندگی تان به محتوای خود یک شخصیت انسانی می بخشید و بین خودتان و خوانندگان یک رابطه نزدیک ایجاد می کنید.

 

  1. همیشه ارزش و منفعتی ارائه کنید

ایمیلی را ارسال کنید که ارزش به اشتراک گذاری را داشته باشد. محتوایی بنویسید که خواندن و استفاده از آن برای خواننده سراسر منفعت به نظر برسد و از آنها بخواهید که آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

 

  1. یک مجموعه پاسخ خودکار تنظیم کنید

مجموعه پاسخ خودکار یک مجموعه از ایمیل -مثلا یک دوره ۵ روزه درباره آموزش برنامه ریزی درسی- است که پس از ثبت نام کاربر در فهرست شما به صورت منظم یا در زمانهایی که تعیین می کنید برای وی ارسال می شود.

  1. مخاطب خود را یک نفر قرار دهید

اشتباه رایجی که شاهد آن هستیم این است که از آنجایی که فرستنده، ایمیل را به افراد متعددی ارسال می کند، این توهم برایش پیش می آید که پشت تریبون رفته و در حال سخنرانی برای آنها است. بعید است ایمیلی که با عنوان «با سلام خدمت شما خوانندگان عزیز…» شروع شده باشد آنچنان بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

 

  1. ترجیحا از قالب استفاده نکنید

ایمیل هایی که به دوست تان می فرستید هیچ گاه قالب و رنگ و لعاب ندارند. البته طراحی زیبا چیز بدی نیست، اما مخاطب به یک ایمیل ساده و صمیمی بهتر واکنش نشان می دهد.

 

  1. مشتری رباهای ارزشمندی را ارائه کنید

مشتری ربا (lead magnet) عاملی است که مخاطب را تشویق می کند تا در فهرست شما ثبت نام کند. با ارائه ارزش بیشتر در ازای ثبت نام، مثلا دانلود یک کتاب الکترونیکی، می توانید نرخ رشد اعضای فهرست خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

 

  1. از همان روز اول چیزی بفروشید

اگر از همان آغاز فقط به ارائه محتوای رایگان بپردازید، این انتظار را در مخاطبان ایجاد می کنید که همه چیز باید در آینده هم رایگان باشد. بگذارید اعضای جدید از همان ابتدا بدانند که شما یک کسب و کار دارید و علاوه بر محتوای رایگان، خدمات و محصولاتی هم برای ارائه دارید، در غیر اینصورت در آینده فروش برای شما بسیار دشوار خواهد شد.

 

  1. در همه ایمیل ها حداقل یک لینک قرار دهید

مردم به کلیک کردن لینک در ایمیل عادت کرده اند، اگر لینکی نباشد بعید نیست به سراغ لینک لغو عضویت بروند.

 

  1. اعضای فهرست خود را دسته بندی کنید و ایمیل خود را دوباره ارسال کنید

با استفاده از یک سرویس دهنده خدمات بازاریابی ایمیلی می توانید فهرستی از همه افرادی که آخرین ایمیل شما را باز نکرده اند تهیه کنید و آن ایمیل را دوباره برای آنها ارسال کنید.

  1. در روزهای تعطیل ایمیل ارسال کنید

مطالعات نشان می دهند که در تعطیلات آخر هفته که میزان ارسال ایمیل از سایر ایام پایین تر است، نرخ کلیک ایمیل ها بیشتر است. البته بهتر است در این ایام از محتوای سبک و سرگرم کننده تری استفاده کنید.

 

  1. از دوره های آموزشی ایمیلی استفاده کنید

ارائه سریالی مطالب آموزشی (همانند مورد ۹) معمولا از یک مطلب مجزا ارزش و جذابیت بیشتری دارد و مشترکان تان را به بازکردن ایمیل های شما عادت می دهد.

 

  1. برای انتخاب عنوان ایمیل مته به خشخاش بگذارید

عنوان ایمیل شما عامل اصلی و تعیین کننده ای در بازشدن یا نشدن ایمیل شما به حساب می آید، بنابراین از عنوان جذابی استفاده کنید که به مخاطبان انگیزه بدهد تا به محتوای ایمیل مراجعه کند. می توانید به استفاده از اِموجی ها هم فکر کنید.

 

  1. برای اولین جمله اهمیت مضاعف قائل شوید

بسیاری از سرویس دهندگان ایمیل (مانند جیمیل) علاوه بر عنوان، یکی دو جمله اول محتوا را نیز به عنوان پیش نمایش نشان می دهند. به همین دلیل بهتر است که اولین جمله خود را به شکل یک تیزر تبلیغاتی و به منظور جلب توجه بیشتر خواننده برای کلیک و خواندن ایمیل خود بنویسید.

 

  1. هرجا که ممکن است ایمیل خود را شخصی سازی کنید

برخی از ابزارهای ارسال ایمیل به شما این امکان را می دهند که نام دریافت کننده را نیز در ایمیل ذکر کنید، مثلا متن شما به این صورت ظاهر خواهد شد: «سلام رضا…».

 

  1. ایمیل های ۹ کلمه ای را امتحان کنید

شاید این آسانترین روش برای تعامل مجدد و درگیرسازی اعضای غیرفعال تان باشد. این تکنیک ساخته و پرداخته دین جکسون است و از آن با عبارت «یک ایمیل خارق العاده ۹ کلمه ای که مشتریان راغب مرده را زنده می کند» یاد می کند. ایمیل او مربوط به حوزه املاک است: «آیا هنوز هم به دنبال خانه در جورجتاون هستید؟»، اما شما می توانید در هر حوزه ای از این تاکتیک استفاده کنید، مثلا «آیا هنوز هم به یادگیری بازاریابی ایمیلی علاقه دارید؟»

ایمیل

  1. به یاد داشته باشید که این خواننده است که اهمیت دارد

شما برای خواننده خود مطلب می نویسید نه برای فخرفروشی. به علاوه، بیش از «من» و «ما» از «تو» و «شما» استفاده کنید.

 

  1. یک فراخوان به عمل واضح ارائه کنید

هنگامی که روی یک فراخوان به عمل تکیه کرده و روی ترویج یک لینک در هر ایمیل تمرکز می کنید، نتایج بهتری کسب می کنید.

 

  1. به آخر نامه یک پی نوشت اضافه کنید

این کار این قدرت را دارد که پیام شما را تقویت کند، حس فوریت و اضطرار ایجاد کند و ارزش بیشتری را به خواننده ارائه کند.

 

  1. فهرست خود را پاکسازی کنید

ایمیل های اشتباه یا ایمیل هایی که دیگر وجود ندارند را حذف کنید (نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی این امکان را برای شما فراهم می کنند)

 

  1. به یاد داشته باشید که ایمیل یک جاده دو طرفه است

خوانندگان خود را تشویق کنید تا به ایمیل شما پاسخ بدهند. بجای نشانی noreply@yourcompany.com از یک نشانی واقعی استفاده کنید.

 

  1. لغو اشتراک چیز بدی نیست

هنگامی که اعضای فهرست تان کم می شود دلسرد نشوید. به هر حال این مشترکان به کار شما علاقه ای ندارند و امکان خرید آنها نزدیک به صفر است. علی الخصوص اگر از سرویس های پولی بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید بابت آنها (هیچ) متحمل هزینه هم می شوید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *