گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی U با بدنه‌ای ضدآب و بدون جک هدفون عرضه خواهد شد

گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی U با بدنه‌ای ضدآب و بدون جک هدفون عرضه خواهد شد
  • 1396/1/31
  • مقدم
  • 0

یکی از موردانتظارترین محصولات شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی برای دوست‌داران آن، گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی U است که به عنوان پرچم‎دار نیمه دوم سال ۲۰۱۷ شرکت اچ‌تی‌سی روانه بازار می‌شود و انتظار نداریم که شرکت سازنده، محصول دیگری را با قیمت بالا و مشخصات سخت‌افزاری نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده میلادی ارائه دهد.

با توجه به اینکه احتمالاً شرکت اچ‌تی‌سی، گوشی پرچم‌دار جدید خود را تا پیش از نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی خواهد کرد، شایعات بیشتری پیرامون اچ‌تی‌سی U منتشر می‌شود و به تازگی، اعلام شده است که این مدل با استاندارد IP57 ارائه می‌شود و مانند HTC U Ultra از جک هدفون استفاده نمی‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

یک شایعه‌پرداز که از سابقه خوبی در زمینه فاش‌کردن اطلاعات و مشخصات‌فنی محصولات اچ‌تی‌سی برخوردار است، ادعا می‌کند که HTC U با استاندارد IP57 روانه بازار خواهد شد که مقاومت نه‌چندان بالای پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی را در صورت غوطه‌وری در آب تا عمق ۳٫۳ فوتی (یک متری) به مدت نیم‌ساعت تضمین می‌کند. با اینکه این استاندارد، نشان می‌دهد مقاومت گوشی اچ‌تی‌سی U در برابر نفوذ قطرات آب به داخل گوشی در هوای بارانی بالا است؛ باید اشاره کرد که گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ از استاندارد IP68 استفاده می‌کند که مقاومت بیشتر آن‌ها را در مقایسه با گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی تضمین می‌دهد.

هم‌چنین، اشاره شده است که شرکت اچ‌تی‌سی، گوشی پرچم‌دار HTC U را بدون جک ۳٫۵ میلی‎متری earphone ارائه می‌دهد که این روزها شایعات زیادی مبنی بر حذف این جک از گوشی‌های هوشمند وجود دارد. یکی از محصولات جدیدی که بدون این جک عرضه خواهد شد، احتمالاً گوشی شیائومی می ۶ خواهد بود و هم‌چنین، پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حذف جک هدفون از گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ وجود داشت؛ هرچند، این موضوع به واقعیت مبدل نشد و گوشی‌های کهشکانی جدید سامسونگ از جک هدفون استفاده می‌کند.

البته شرکت اچ‌تی‌سی، جک هدفون را پیش‌تر از گوشی پرچم‌دار HTC U Ultra کنار گذاشته است و این فبلت رده‌بالا، بدون این جک ارائه می‌شود. حذف جک هدفون بدین معنی خواهد بود که کاربر برای گوش‌دادن به موسیقی، باید از هندزفری‌هایی با اتصال یواس‌بی نوع C یا هدفون‌های بی‌سیم استفاده نماید که تنوع آن‌ها هیچ‌گاه به اندازه هدفون‌های سازگار با جک ۳٫۵ میلی‌متری نیست و هم‌چنین، قیمت بالاتری دارند.

هم‌چنین، در صورت استفاده از هدفون‌هایی با اتصال یواس‌بی نوع C شارژ گوشی امکان‌پذیر نخواهد و بالعکس؛ به همین جهت، باید از یک آداپتور استفاده کنید که در حال‌حاضر، به سختی می‌توان برای گوشی‌های هوشمند با درگاه USB Type-C چنین مبدلی را پیدا نمود. پیش‌تر نیز، شرکت اپل و موتورولا گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را بدون جک هدفون معرفی نموده‌اند اما به‌نظر می‌رسد که شرکت دوم، تصمیم گرفته است تا نسل جدید گوشی‌ پرچم‌دار ماژولار Moto Z را با جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا ارائه دهد.

از جمله مشخصات سخت‌افزاری که HTC U به آن مجهز خواهد بود، می‌توان به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن Quad HD اشاره کرد که برخلاف رویه جدید سازندگان، بدون حاشیه نیست و به دلیل استفاده از سنسور اثرانگشت در حاشیه پایین نمایشگر، حاشیه‌ قابل‌توجهی در اطراف صفحه‌نمایش وجود دارد. البته شرکت‌ اچ‌تی‌سی، تصمیم گرفته است تا به جای عرضه یک محصول تکراری با نمایشگر بدون حاشیه، گوشی پرچم‌دار جدید جدید اچ‌تی‌سی U را با یک فریم لمسی حساس به فشار ارائه دهد که به دلیل استفاده از سنسورهایی در لبه‌های دستگاه، این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا دستورات خاصی را با فشار فریم دستگاه اجرا نمایند؛ مانند اجرای یک برنامه مانند اپلیکیشن دوربین.

اچ‌تی‌سی U از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و شاتر سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. هم‌چنین، انتظار داریم که این مدل با چهار گیگابایت رم و حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه عرضه شود. احتمالاً، اچ‌تی‌سی U با حافظه بیشتر ۱۲۸ گیگابایت نیز ارائه می‌شود که احتمالاً قیمت بیشتری برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *