هدفگیری مجدد چیست و چگونه کار می کند؟

هدفگیری مجدد چیست و چگونه کار می کند؟
  • 1396/1/23
  • مهدی پیوندی
  • 0

هدفگیری مجدد (Retargeting) که با عنوان بازاریابی مجدد (Remarketing) نیز شناخته می شود، نوعی از تبلیغات اینترنتی است که برند شما را مجددا در برابر ترافیک دفع شده (کاربرانی که سایت شما را ترک کرده اند) قرار می دهد. برای اغلب وبسایتها، در اولین بازدید تنها ۲ درصد از ترافیک ورودی به مشتری تبدیل می شود. هدفگیری مجدد ابزاری است که به کسب و کارها کمک می کند تا به آن جمعیت ۹۸ درصدی از کاربران که فورا به مشتری تبدیل نمی شوند دسترسی پیدا کنند.

 

هدفگیری مجدد چگونه کار می کند؟

هدفگیری مجدد یک تکنولوژی کوکی (cookie) محور است که برای دنبال کردن پنهانی مخاطب شما در سراسر اینترنت از یک کد ساده جاوا اسکریپت استفاده می کند.

عملکرد هدفگیری مجدد به این ترتیب است: شما یک کد کوچک را در سایت خود قرار می دهید (گاهی با عنوان پیکسل از این کد یاد می شود). این کد یا پیکسل ابداً توجهی را به خود جلب نمی کند و تاثیری روی عملکرد وبسایت شما نیز نخواهد گذاشت. هر بار که یک بازدیدکننده جدید وارد سایت شما می شود، این کد یک کوکی مرورگر ناشناس را در رایانه (یا هر وسیله ای که برای مرور اینترنت از آن استفاده می کند) او ذخیره می کند. پس از آن، هنگامی که بازدیدکننده کوکی دار شما در اینترنت گشت و گذار می کند، این کوکی زمان ارائه تبلیغات را برای تامین کننده خدمات هدفگیری مجدد شما مشخص می کند. از این طریق، نمایش تبلیغات شما صرفاً و منحصراً برای افرادی که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند تضمین می شود.

هدفگیری مجدد بسیار تاثیرگذار است، چرا که هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت می کنید را روی افرادی متمرکز می کند که از قبل با برند شما آشنایی دارند و اخیراً علاقه خود را با مراجعه به وبسایت شما نشان داده اند. به همین دلیل، بسیاری از بازاریاب هایی که از این روش استفاده می کنند، نسبت به اغلب کانال های دیجیتال، شاهد بازگشت سرمایه بیشتری هستند.

هدفگیری مجدد

 

هدفگیری مجدد چه زمانی می تواند بیشترین تاثیر را بگذارد؟

هدفگیری مجدد یک ابزار برندسازی و بهینه سازی تبدیل قدرتمند است، اما هنگامی می تواند حداکثر پتانسیل خود را نشان دهد که در قالب بخشی از یک استراتژی دیجیتال بزرگتر قرار گیرد.

هدفگیری مجدد در پیوند با بازاریابی درونگرا (inbound marketing) و بازاریابی برونگرا (outbound marketing) یا ایجاد تقاضا (demand generation) بهترین کارکرد را دارد. استراتژی هایی که بازاریابی محتوایی، اَدوُردز گوگل و نمایش هدفمند را در بر می گیرند در جذب ترافیک عملکرد خارق العاده ای دارند، با این وجود، این استراتژی ها در بهینه سازی نرخ تبدیل تاثیری ندارند. در طرف مقابل، هدفگیری مجدد می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد، اما نمی تواند افراد بیشتری را به سایت شما جذب کند. بهترین گزینه شما این است که از یک یا دو ابزار برای جذب ترافیک استفاده کنید، و سپس از هدفگیری مجدد برای بهره برداری از آن ترافیک بهره ببرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *