گوشی بلک‌بری KEYone با تاخیر یک ماهه عرضه خواهد شد؛ توسعه یک تبلت اندرویدی با برند بلک‌بری؟

گوشی بلک‌بری KEYone با تاخیر یک ماهه عرضه خواهد شد؛ توسعه یک تبلت اندرویدی با برند بلک‌بری؟
  • 1396/1/13
  • مقدم
  • 0

شرکت بلک‌بری از گوشی اندرویدی بلک‌بری KEYone با صفحه‌‎کلید فیزیکی در ماه فوریه در نمایشگاه MWC رونمایی کرد و این شرکت در آن زمان، مدعی شد که این گوشی در ماه آوریل به بازار عرضه می‌شود. با این‎حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت بلک‌بری تصمیم گرفته است تا عرضه جهانی گوشی میان‌رده جدید خود را برای مدتی به تاخیر بیاندازد و به همین جهت، باید منتظر عرضه بلک‌بری KEYone به صورت گسترده، یک ماه پس از زمان پیش‌تر اعلام شده یعنی ماه می باشیم. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه شوید.

رئیس شرکت بلک‌بری، جان چن در صحبت‌های خود با سهام‌داران برای اعلام نتایج مالی این شرکت در رابطه با زمان عرضه گوشی جدید بلک‌بری KEYone اطلاعاتی را منتشر کرده است که بخشی از آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

ما دو گوشی عرضه کرده‌ایم یا با همکاری با شرکای تجاری خود (یعنی TCL و یک سازنده در کشور اندونزی) این دو محصول را ارائه داده‌ایم. یکی از این مدل‌ها که در اندونزی معرفی شده است، در حال‌حاضر به بازار عرضه شده و مدل دوم که شرکت TCL از آن در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرده است و از صفحه‌کلید فیزیکی استفاده می‌کند و با سیستم‌عامل اندروید همراه شده؛ تا ماه می عرضه نخواهد شد.

قیمت گوشی میان‌رده جدید بلک‌بری KEYone در حدود ۵۵۰ دلار است که البته شاید چندان هم نباید آن‌را به عنوان یک گوشی میان‌رده در نظر بگیریم؛ هرچند مشخصات سخت‌افزاری آن، بلک‌بری KEYone را هم‌تراز با سایر گوشی‌های میان‌رده و با قیمتی نزدیک به ۳۰۰ دلار قرار می‌دهد.

بلک‌بری KEYone

گوشی میان‌رده بلک‌بری KEYone به چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی مجهز شده است و از سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. یک باتری ۳۵۰۵ میلی‌آمپر ساعت نیز برای آن در نظر گرفته شده است که از شارژ سریع استفاده می‌کند و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX378 سونی به عنوان دوربین اصلی، می‌تواند با رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری نماید و هم‌چنین، گشودگی دهانه لنزی آن f2.0 است.

بنابر اطلاعات رسمی ارائه شده توسط رئیس شرکت بلک‌بری، تولید گسترده این گوشی میان‌رده تا اواخر ماه آوریل آغاز نخواهد شد؛ البته در حال‌حاضر، تعدادی نمونه از بلک‌بری KEYone تولید شده است اما نباید منتظر تولید گسترده آن تا چند هفته دیگر برای عرضه جهانی گوشی میان‌رده جدید بلک‌بری باشیم.

علاوه‌بر زمان عرضه گوشی بلک‌بری KEYone، به‌نظر می‌رسد که یکی از شرکای تجاری این سازنده تایوانی که مجوز تولید محصولاتی با برند بلک‌بری در اختیار دارد؛ تصمیم گرفته است تا تبلت جدیدی را توسعه دهد و از شرکت بلک‌بری می‌خواهد تا نرم‌افزارهای امنیتی خود را برای این مدل ارائه دهد و شرکت بلک‌بری با این سازنده در توسعه یک تبلت اندرویدی جدید همکاری داشته باشد. در حال‌حاضر، نام این شرکت مشخص نشده است اما اگر شایعات گذشته را مدنظر قرار دهیم، به‌نظر می‌رسد که TCL تصمیم به توسعه یک تبلت اندرویدی جدید با برند بلک‌بری گرفته است.

شرکت بلک‌بری دیگر نمی‌تواند مانند گذشته، سیاست‌هایی مختص به خود را در بازار در پیش بگیرد و با توجه به اینکه هم‌اکنون شرکت TCL می‌تواند محصولاتی را با برند بلک‌بری، توسعه دهد و آن‌ها را تولید و عرضه نماید؛ شرکت کانادایی بلک‌بری باید در زمینه محصولاتی که با برند این شرکت به بازار عرضه می‌شود، انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهد.

البته همان‌طور که گفته شد، شرکت بلک‌بری این تبلت را توسعه نمی‌دهد و این مدل تنها با برند بلک‌بری به بازار عرضه خواهد شد. آخرین محصولی که توسط شرکت بلک‌بری توسعه یافته، گوشی میان‌رده بلک‌بری مرکوری بوده است که هم‌اکنون این محصول با نام بلک‌بری KEYone معرفی شده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *