استفاده از پنل OLED در آیفون ۸ قیمت این محصول را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد

استفاده از پنل OLED در آیفون ۸ قیمت این محصول را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد
  • 1395/12/26
  • مقدم
  • 0

ممکن است خبر گران‌تر بودن آیفون ۸ نسبت به نسخه‌های قبلی گوشی‌های هوشمند آیفون شرکت اپل در حال‌حاضر تنها یک شایعه باشد اما این موضوع به طور مسلم آن چیزی نیست که بسیاری انتظارش را دارند. با این‌حال، اطلاعات منتشر شده به نقل از زنجیره تامین محصولات شرکت اپل، نشان می‌دهد که آیفون پرچم‌دار جدید این سازنده با نام آیفون ۸ یا آیفون ادیشن به دلیل عرضه با یک پنل OLED در مقایسه با نسل قبل، قیمت بیشتری خواهد داشت. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شاید بتوان قیمت بالای آیفون ۸ را به طور عمده به استفاده از پنل OLED آن با قابلیت لمس سه بعدی نسبت داد. منابع تامین محصولات اپل به وب‌سایت تایوانی دیجی‌تایمز اعلام نموده‌اند که استفاده از ماژول‌های لمس سه‌ بعدی در نمایشگر در حال‌حاضر نزدیک به ۹ دلار برای شرکت اپل هزینه دارد اما در آیفون ۸ هزینه استفاده از آن‌ها به ۱۵ دلار افزایش خواهد یافت. با اینکه شاید این قیمت در ابتدا چندان زیاد به نظر نرسد، باید به علاقه‌ کوپرتینویی‎ها بر روی تمرکز بر حاشیه سود بالای محصولات خود اشاره نمود و این موضوع، می‌تواند افزایش قیمت آیفون ۸ را در مقایسه با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس توجیه نماید.

البته این تنها ویژگی نخواهد بود که هزینه تولید آیفون‌های پرچم‌دار جدید شرکت اپل را افزایش می‌دهد اما استفاده از ماژول‌های لمس سه بعدی جدید در نمایشگر و هم‌چنین پنل‌های OLED باعث می‌شود تا قیمت آیفون ۸ در مقایسه با نسل‌های گذشته خود به طور قابل‌توجهی بیشتر باشد.

همان‌طور که در شایعات گذشته آمده است، آیفون ادیشن یا آیفون ۸ با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد و البته در مقایسه با قیمت ۹۷۹ دلاری مدل ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ پلاس، این قیمت شاید چندان به چشم کاربران نیاید. با این‌حال، کوپرتینویی‌ها به دنبال افزایش سودآوری خود از فروش گوشی‌های هوشمند آیفون هستند و آیفون ۸ یا آیفون ادیشن، راه را برای این موضوع هموار خواهد نمود. البته باید اشاره داشته باشیم که هیچ‌یک از این شایعات به طور رسمی تایید نشده است اما دلیلی هم برای اشتباه بودن برخی از اطلاعات فاش‌شده وجود ندارد.

آیفون ۸

 در کنار این تغییرات، کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند تا آیفون ۸ را با بدنه شیشه‌ای ارائه دهند و شایعات مختلفی نیز وجود دارد که شرکت اپل به تقلید از سازندگان دیگر، تصمیم گرفته است تا شاترهای دوربین دوگانه را با چینش عمودی در بدنه پشتی جای دهد. البته در هیچ‌یک از شایعات جدید به این موضوع اشاره‌ای نشده است و به همین جهت، نمی‌دانیم اطلاعات منتشر شده تا چه حد صحت دارد.

اینکه شرکت اپل در فروش آیفون‌های پرچم‌دار جدید خود موفق می‌شود یا خیر؛ هنوز مشخص نیست اما کاربران گوشی‌های آیفون اپل، همواره از تغییرات بیشتر در این محصولات و نزدیک‌تر شدن آن‌ها به استانداردها رایج در میان گوشی‌های پرچم‌دار دیگر با سیستم‌عامل اندروید، استقبال می‌کنند. به همین جهت، بعید نیست که کوپرتینویی‌ها بتوانند با تمرکز بر روی قابلیت‌های جدید آیفون ۸ یا آیفون ادیشن و برجسته‌ نمودن آن‌ها، به فروش قابل‌توجهی برای گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ دست پیدا نمایند.

البته در سال جاری میلادی، تنها آیفون ۸ به بازار عرضه نمی‌شود و شرکت اپل برای همراه ساختن مشتریان دیگر با گوشی‌های آیفون، تصمیم به عرضه آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس با قیمتی نزدیک به نسل قبل دارد. این دو مدل از نظر طراحی، تغییر خاصی نداشته است و مانند گذشته به نمایشگر LCD مجهز خواهد بود. با این‌حال، آیفون‌های جدید شرکت اپل از سری “S” با سخت‌افزار قدرت‌مندتری در مقایسه با آیفون‌های ۲۰۱۶ به بازار عرضه می‌شود.

منبع: ۹to5google

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *