مایکروسافت تایید کرد که به‌روزرسانی Creators Update به‌زودی منتشر خواهد شد

مایکروسافت تایید کرد که به‌روزرسانی Creators Update به‌زودی منتشر خواهد شد
  • 1395/12/26
  • مقدم
  • 0

انتظار می‌رود که کار بر روی آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با نام Creators Update در هفته جاری تا پیش از عرضه نسخه RTM برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر و عرضه نسخه نهایی برای تمامی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ در اوایل ماه آوریل، به پایان برسد. با این‌حال، شرکت مایکروسافت در رابطه با زمان عرضه آپدیت عمده جدید سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ سکوت کرده است و هیچ اطلاعات رسمی در این رابطه وجود ندارد. با این‌حال، مایکروسافت تصمیم گرفته است تا یک نوتیفیکیشن را پیرامون عرضه قریب‌الوقوع نسخه RTM به‌روزرسانی Creators Update در تنظیمات مربوط به “ویندوز آپدیت” نشان دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

 در همین رابطه، یک هشدار نمایش داده می‌شود که از عرضه این به‌روزرسانی عمده برای رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تا مدت کوتاهی دیگر خبر می‌دهد. متن این پیام در ادامه آمده است: «مژده! به‌روزرسانی Creators Upate سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در راه است. آیا می‌خواهید یکی از اولین نفراتی باشید که این آپدیت را دریافت می‌کند؟»

به همراه این پیام، یک لینک نیز وجود دارد که با لمس آن یا کلیک بر روی لینک نمایش داده شده، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که جزئیات بیشتری را در رابطه با به‌روزرسانی Creators Update ارائه می‌دهد. در این صفحه آمده است:

از حسن توجه شما برای اینکه جزء اولین نفراتی باشید که به‌روزرسانی Creators Upadate را تجربه می‌کند، متشکریم! ما در حال نهایی‌سازی این به‌روزرسانی هستیم و Creators Update به‌زودی با دستگاه شما به اشتراک گذاشته خواهد شد. زمانی‌که این به‌روزرسانی برای دستگاه شما آماده باشد، اطلاعیه‌ای دریافت خواهید کرد و از شما درخواست می‌شود تا تنظیمات مربوط به حریم خصوصی خود را (در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰) پیش از دریافت این آپدیت، بررسی نمایید.

Creators Update

در این لینک ارائه شده که به یک صفحه از وب‌سایت مایکروسافت هدایت می‌شوید، از کاربران درخواست می‌شود تا در برنامه ویندوز اینسایدر به منظور دریافت سریع به‌روزرسانی عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ثبت‌نام نمایند. به همین جهت، این اطلاعیه بیشتر بر روی رایانه‌های شخصی نمایش داده خواهد شد که از نسخه پایدار و عمومی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند؛ نه نسخه‌های آزمایشی عرضه شده برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر.

با اینکه شرکت مایکروسافت در رابطه با زمان عرضه به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برای رایانه‌های شخصی، اطلاعاتی را به صورت رسمی منتشر نکرده است، انتظار می‌رود که Creators Update به صورت عمومی در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) منتشر شود. رایانه‌های شخصی برای دریافت آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در اولویت خواهند بود و پس از مدتی، این به‌روزرسانی برای کاربران گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل منتشر می‌شود.

با توجه به تاخیر چند هفته‌ای در عرضه به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل، انتظار داریم که دومین به‌روزرسانی عمده این سیستم‌عامل با تاخیر چند هفته‌ای در نیمه دوم ماه می (اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد) منتشر شود.

البته به‌زودی جزئیات بیشتری در رابطه با زمان عرضه Creators Update برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و وضعیت این به‌روزرسانی برای گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل منتشر خواهد شد. هم‌چنین، پس از مدت کوتاهی، شرکت مایکروسافت عرضه اولین بیلد از آپدیت رداستون ۳ را برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر آغاز می‌کند.

 نام تجاری این به‌روزرسانی مشخص نشده است اما ردموندی‌ها تصمیم دارند تا آپدیت Redstone 3 را در اواخر سال جاری میلادی در پاییز به صورت عمومی منتشر نمایند. گمان می‌رود که این آپدیت در مقایسه با دو به‌روزرسانی گذشته سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با تغییرات بیشتری همراه خواهد بود و بخشی از پروژه نئون (اسم‌ پروژه‌ای که مایکروسافت با هدف تغییر رابط‌کاربری سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ آن‌را آغاز نموده) به همراه رداستون ۳ ارائه شود. البته تغییرات جدید در ابتدا تنها به برنامه‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ محدود خواهد بود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *