چگونه هدفون بلوتوثی را به طور همزمان به چند دستگاه وصل کنیم؟

چگونه هدفون بلوتوثی را به طور همزمان به چند دستگاه وصل کنیم؟
  • 1395/12/23
  • زهرا معبودی
  • 1

وقتی اپل امکان اتصال هدست، هدفون و نظیر آن را برای گوشی هایش، از بین می برد و تنها به کاربرانش اجازه می دهد از طریق قابلیت بلوتوث هدست خود را به سیستم موبایلی جدید وصل کنند این نشان می دهد قطعا باید انقلابی جدید در راه باشد که طی آن میزان سیم ها کاهش پیدا کرده و البته عملکرد افزایش پیدا خواهد کرد.

تا پیش از اینکه هدست و هدفون های بلوتوثی روانه بازار شوند، تنها می توانستیم از هدفون های سیم دار استفاده کنیم. این هدفون ها در واقع تنها قادر به اتصال به یک سیستم هستند و تا زمانی که آن را به یک سیستم مثلا لپ تاپ وصل کرده اید نمی توانید آن را به چیز دیگری هم متصل کنید. خب این کاملا بدیهی است و نمی توان از یک سیستم محدود به سخت افزار! مثل سیم بیش از این انتظار داشت.

بعد از این هدفون هایی روی کار آمدند که با قابلیت بلوتوث به سیستم ها نصب می شدند. در واقع با این هدفون ها فقط شما نیاز داشتید که هر چند مدت هدفون را شارژ کنید و هر چه سیم اضافی دارید بیرون بیندازید! این هدفون ها شما را محدود به مکان نمی کردند بلکه می توانید مثلا هنگام کار کردن با یکی از وسایل خانه، همزمان با کمک هدفون بلوتوثی تان، به چیزی که دوست دارید گوش کنید! البته برد اتصال بلوتوثی محدود است اما هر چه باشد بهتر از سیم کشی بلند بالا است.

اتصال هدفون به چند دستگاه

با توجه به این که استقبال خوبی از هدست های بلوتوثی به میان آمد، سازندگان تصمیم گرفتند این سیستم را ارتقا دهند. دقت کنید که در نسل اولیه هدست ها و هدفون های بلوتوثی تنها به یک سیستم وصل می شدند اما سازندگان تکنولوژی جدید را وارد این دستگاه ها کردند که حالا می توانند به سادگی با چندین دستگاه مرتبط باشند.

Multipoint 

Multipoint دقیقا همان تکنولوژی است که این محدودیت را از دوش هدفون های بلوتوثی برداشته است. اگر هدفون شما این قابلیت را داشته باشد می توانید آن را به چند سیستم بلوتوثی متصل کنید. دقت کنید که این قابلیت برای تمامی هدفون ها هنوز ارائه نشده است اما در برخی هدفون ها با برند های گران قیمت این قابلیت فراهم است. برخی هدفون های ارزان قیمت هم از Multipoint برخوردارند اما برای اینکه مطمئن باشید که هدفون شما از Multipoint پشتبانی می کند یا نه کافی است که نام هدفون خود را با عبارت Multipoint در گوگل سرچ کنید یا دست کم دفترچه یا برگه راهنمای هدست خود را مطالعه کنید.

چگونه با Multipoint کار کنیم

فرض می کنیم که مطمئن هستید که هدفون شما از قابلیت Multipoint استفاده می کند. بدین منظور کافی است که دستگاه هایی را که می خواهید به بلوتوث هدفون خود متصل کنید، را روشن کرده و بلوتوث آن ها را فعال کنید و حالت آن را به صورت قابل نمایش قرار دهید. بعد هدفون خود را فعال کرده و به دستگاه اول آن را متصل کنید. در ادامه ویژگی حالت جفت سازی یا همان pair mode دقت کنید  و آن را برای هدفون خود فعال کنید. در ادامه کافی است تنها ۵ ثانیه دکمه هدفون را گرفته تا امکان اتصال به سیستم های اطراف را فراهم سازید.

اتصال هدفون به چند دستگاه

این روش مرسوم برای بیشتر هدفون هایی است که بلوتوثی هستند. دقت کنید که روش کار تمام هدفون ها یکسان نیست. برخی هدفون ها به صورت موازی و برخی غیر موازی این کار را انجام می دهند. مثلا زمانی که هدفون شما به لپ تاپ و یک گوشی اندرویدی وصل باشد، به محض شنیده شدن صدا از موبایل، هدفون آن را پخش می کند اما اگر در چنین حالتی صدایی از لپ تاپ بیاید، آن را پخش می کند. برای اینکه از روال کار هدفون خود سر در بیاورید بهتر است دفترچه آن را مطالعه کنید و در اینترنت کمی جستجو کنید و در نهایت با مطالعه فروم ها یا مشاوره با فروشنده آگاه از کار کردن هدفون خود سر در بیاورید.

اگر در این باره تجربه ای دارید آن را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *