طرح‌های اولیه دوربین دوگانه و طراحی گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ را نشان می‌دهد

طرح‌های اولیه دوربین دوگانه و طراحی گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ را نشان می‌دهد
  • 1395/12/22
  • مقدم
  • 0

انتظار می‌رود که گوشی شیائومی می ۶ به عنوان اولین گوشی پرچم‌دار با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی به بازار عرضه شود. شایعات و گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که شرکت سازنده از این گوشی در ماه آوریل به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. به‌تازگی، سه طرح اولیه از گوشی شیائومی می ۶ در یک شبکه‌ اجتماعی در چین فاش شده است که طراحی و برخی از قابلیت‌های آن‌را نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

طرح‌های فاش‌شده، نشان می‌دهد که حاشیه‌های سمت چپ و راست نمایشگر نازک‌تر شده است و هم‌چنان، حاشیه‌ قابل‌توجهی در بالا و پایین صفحه‌نمایش وجود دارد. علت عدم حذف حاشیه‌ پایین صفحه‌نمایش، جای‌گیری دکمه Home و دو کلید لمسی دیگر بوده و سنسور اثرانگشت نیز در زیر دکمه Home به کار گرفته شده است. هم‌چنین، در لبه پایین گوشی شیائومی می ۶، درگاه یواس‌بی Type-C جای گرفته است و تعداد حفره‌ بلندگو به همراه نوارهای آنتن در اطراف آن دیده می‌شود.

شیائومی می 6

در بدنه پشتی شیائومی می ۶، لوگوی “می” جلب‌توجه می‌کند و نوارهای آنتن نیز در لبه بالای دستگاه به کار گرفته شده است. علاوه‌براین، دوربین دوگانه به همراه فلاش LED دوگانه، یکی‌دیگر از مواردی است که در تصاویر جدید به چشم می‌خورد و طرح فاش‌شده از بدنه پشتی شیائومی می ۶ با رندر پیش‌تر منتشر شده از این گوشی تقریباً هم‌خوانی دارد.

شیائومی می ۶

در شایعات گذشته، اشاره شده است که سه مدل از گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ در دست توسعه قرار دارد و دو مدل، با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام همراه شده است. احتمال می‌رود که مدل سوم از گوشی شیائومی می ۶ با پسوند “مینی” یا “لایت”، به تراشه پرچم‌دار هلیو ایکس ۳۰ مدیاتک مجهز شده باشد.

مدل رده‌بالای شیائومی می ۶ به نمایشگر لبه منحنی دوگانه OLED با رزولوشن Quad HD (یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) مجهز شده است و از شش گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. این مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود. نسخه دیگر گوشی شیائومی می ۶ به عنوان مدل استاندارد آن، به چهار گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

شیائومی می ۶

البته هنوز نمی‌توان اطمینان داشت که این مدل همانند سایر نسخه رده‌بالای شیائومی می ۶ به نمایشگر Quad HD مجهز خواهد بود یا خیر. با این‌حال، در برخی از شایعات گذشته به عرضه گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی در چندین نسخه با نمایشگر فول اچ‌دی و Quad HD اشاره شده است و بعید می‌دانیم که مدل استاندارد به نمایشگر Quad HD مجهز باشد. این مدل همانند نسخه رده‌بالا از دوربین دوگانه استفاده می‌کند.

شیائومی می ۶

ارزان‌قیمت‌ترین مدل از شیائومی می ۶ با تراشه هلیو ایکس ۳۰ مدیاتک، چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را به همراه دارد و شاید به دوربین دوگانه مجهز شود. البته در این رابطه، اطلاعات چندانی وجود ندارد و هنوز تصویر یا سندی مبنی بر عرضه این مدل فاش نشده است.

با توجه به تغییرات صورت‌گرفته در شیائومی، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که شیائومی می ۶ در مقایسه با نسخه‌های گذشته خود قیمت بیشتری خواهد داشت. البته این تغییرات، باعث نمی‌شود تا گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶ با قیمتی نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار دیگر از جمله هوآوی پی ۱۰ و ال‌جی جی ۶ ارائه شود.

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *