سیستم‌عامل اندروید O با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی جدید و قابلیت‌های متمایز ارائه می‌شود

سیستم‌عامل اندروید O با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی جدید و قابلیت‌های متمایز ارائه می‌شود
  • 1395/12/19
  • مقدم
  • 0

بنابر شایعات، انتظار می‌رود که نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید به طور رسمی در ماه می در کنفرانس Google I/O معرفی شود. با این‎حال، نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید O تا اواخر سال جاری میلادی در دسترس قرار نخواهد گرفت و پیش از عرضه نسخه نهایی، چندین نسخه پیش‌نمایش ارائه می‌شود. به‌تازگی، بخشی از قابلیت‌های احتمالی سیستم‌عامل اندروید O توسط یک‌ وب‌سایت فاش شده است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات فاش‌شده، اندروید O فاصله‌ بین سیستم‌عامل اندروید گوگل و آی‌او‌اس شرکت اپل را در زمینه هوش مصنوعی، کم‌تر خواهد نمود. آنچه که در رابطه با نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید گوگل فاش شده است، نشان می‌دهد که این سیستم‌عامل از قابلیتی با نام “Copy Less” استفاده می‌کند.

قابلیت مذکور، به‌نظر می‌رسد که فرآیند کپی متن از یک برنامه را برای استفاده در یک برنامه دیگر، ساده‌تر خواهد نمود. البته در حال‌حاضر، مشخص نیست که این ویژگی به همراه نسخه جدید برنامه Gboard ارائه می‌شود یا شرکت گوگل، تصمیم گرفته است تا آن‌را با سیستم‌عامل اندروید O ادغام نماید.

وب‌سایت VentureBeat در رابطه با این قابلیت توضیح می‌دهد:

به عنوان مثال، اگر شما و دوست‌تان مکالمه‌ای پیرامون یک دیدار دوستانه در شب به صرف شام داشته باشید و در برنامه Yelp بتوانید رستوران مدنظرتان را پیدا نمایید؛ زمانی‌که به مکالمه با دوست خود ادامه دهید، با تایپ “it`s at” برنامه صفحه‌کلید به صورت خودکار، آدرس رستوران را به شما پیشنهاد می‌دهد.

اندروید O

علاوه‌براین، اندروید O از ژست‌های حرکتی جدیدی پشتیبانی خواهد نمود و با انجام‌ برخی از ژست‌های حرکتی از پیش‌ تعریف‌شده، خواهید توانست تا برنامه‌ مدنظرتان را به سادگی اجرا نمایید. در همین زمینه، اشاره شده است که “کاربر با انجام یک ژست حرکتی مانند کشیدن حرف C بر روی نمایشگر، می‌تواند به لیست کوتاهی از آخرین مخاطبین خود دسترسی داشته باشد”. البته در حال‌حاضر، مشابه این قابلیت در برخی از گوشی‌های هوآوی وجود دارد و کاربران می‌توانند با کشیدن یک حرف انگلیسی بر روی نمایشگر خاموش گوشی خود، برنامه‌ مدنظرشان را به سرعت اجرا نمایند.

در کنار این موضوع، کاربران در حال‎حاضر می‌توانند با استفاده از فرمان صوتی، دستیار صوتی گوگل را در سیستم‌عامل اندروید فراخوانی نموده و لیست مخاطبین خود را به سرعت مشاهده نمایند. البته باید اشاره کرد که ژست حرکتی جدید سیستم‌عامل اندروید به معنای محدودنمودن قابلیت‌های دستیار صوتی گوگل Assistant یا گوگل Now نخواهد بود.

در کنار این موضوع، اشاره شده است که ژست‌های حرکتی جدید در هیچ‌یک از نسخه‌های پیش‌نمایش سیستم‌عامل اندروید O گنجانده نخواهد شد یا ممکن است عرضه آن‎ها به طول بیانجامد. حتی در صورتی‌که شرکت گوگل موفق به بهینه‌سازی آن‌ها به همراه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید O نشود، ممکن است در نسخه نهایی این قابلیت کنار گذاشته شود.

هم‌چنین، اشاره شده است که در سیستم‌عامل اندروید O شاهد بهبودهایی در زمینه آدرس‌ها و شماره‌ها در متون مختلف خواهیم بود و به عنوان یک مثال، می‌توان اشاره کرد که در صورت لمس یک آدرس، برنامه گوگل Maps به سرعت اجرا می‌شود و آدرس مدنظرتان را بر روی نقشه به شما نشان می‌دهد.

هیچ‌یک از این ویژگی‌های به طور رسمی توسط گوگل تایید نشده است و در صورت تایید، هم‌چنان می‌توان انتظار داشت که قابلیت‌های بیشتری به همراه نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید O گوگل ارائه شود. در کنار این موضوع، باید اشاره کرد که احتمالاً برخی از گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوس نیز از لیست پشتیبانی برای عرضه نسخه نهایی اندروید O به صورت رسمی کنار گذاشته خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *