تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به صورت رسمی معرفی شد

تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به صورت رسمی معرفی شد
  • 1395/12/5
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ، به‌تازگی تراشه جدید اگزینوس از سری ۹ یعنی اگزینوس ۸۸۹۵ را به صورت رسمی معرفی کرده است و این سازنده ادعا می‌کند که تراشه جدید اگزینوس، به‌زودی برای استفاده در محصولات مدنظرش آماده خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

بنابر اعلام رسمی سامسونگ، اگزینوس ۸۸۹۵ اولین تراشه این سازنده خواهد بود که بر مبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه یافته است و هم‌چنین، از ساختار ترانزیستوری سه بعدی بهنیه‌شده استفاده می‌کند. شرکت سازنده در رابطه با این تراشه، ادعا می‌کند که اگزینوس ۸۸۹۵ به لطف لیتوگرافی ۱۰ نانومتری آن، عملکردی ۲۷ درصد سریع‌تر در مقایسه با تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری دارد و در مصرف انرژی نیز در این تراشه تا چهل درصد کاهش یافته است.

علاوه‌براین، اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ به عنوان اولین چیپ‌ست در جهان از یک مودم LTE با کلاس “گیگابیت” استفاده می‌کند و به همین جهت، انتظار داریم که این سیستم‌روی‌تراشه به سرعت حداکثری ۱ گیگابیت بر ثانیه در هنگام دانلود و به سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه در حالت آپلود دست پیدا نماید.

تراشه پرچم‌دار جدید سامسونگ از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند که چهار هسته آن، نسل دوم هسته‌های اختصاصی ساخته شده توسط شرکت سامسونگ برای بهبود کارآیی کلی تراشه در هنگام پردازش سنگین است و چهار هسته دیگر یعنی چهار هسته پردازشی Cortex A53 بار پردازشی را در استفاده‌های سبک بر دوش دارند تا مصرف انرژی بهینه باشد.

جدا از چهار هسته پردازشی قدرت‌مند M2 و چهار هسته پردازشی کم‌مصرف دیگر Cortex A53، اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ از چیپ گرافیکی Mali-G71 استفاده می‌کند که عملکرد بهتری را در هنگام پردازش محتوای گرافیکی ۳ بعدی در مقایسه با نسل قبل به نمایش خواهد گذاشت.

اگزینوس ۸۸۹۵

شرکت سامسونگ در رابطه با تراشه پرچم‌دار جدید خود یعنی اگزینوس ۸۸۹۵ اعلام کرده است که در این تراشه، یک واحد پردازشگر اختصاصی برای بهبود امنیت کاربران در هنگام استفاده از سیستم‌های رایج پرداخت موبایلی با حسگر اثرانگشت و سنسور تشخیص عنبیه چشم، در نظر گرفته شده است.

هم‌چنین، این تراشه به واحد پردازشی بصری (به اختصار VPU) مجهز خواهد بود که می‌تواند آیتم‌ها و جابه‌جایی اشیاء و افراد را برای ردیابی بهتر در هنگام فیلم‌برداری، شناسایی و تجزیه و تحلیل نماید. فناوری VM نیز برای این چیپ‌ست در نظر گرفته شده است که تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ را به یک چیپ‌ست متفاوت و عالی تبدیل خواهد کرد.

با توجه به اینکه تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ در حال‌ آماده‌سازی است، انتظار داریم که گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ به این چیپ‌ست مجهز باشد. البته در حال‌حاضر، شرکت سامسونگ به صورت رسمی این موضوع را تایید نکرده است اما با توجه به رونمایی از این تراشه پیش از معرفی رسمی گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، عرضه گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ با این تراشه چندان غیرممکن نخواهد بود.

هرچند، اگزینوس ۸۸۹۵ تنها تراشه‌ای نخواهد بود که شرکت سامسونگ برای گوشی پرچم‌دار جدیدش در نظر گرفته است و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به مدل‌های مخصوص از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس برای عرضه در ایالات متحده، اختصاص خواهد یافت.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *