گوشی‌های هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر در سال جاری عرضه خواهد شد

گوشی‌های هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر در سال جاری عرضه خواهد شد
  • 1395/12/4
  • مقدم
  • 0

سازندگان گوشی‌های هوشمند، همواره به دنبال راهی برای بهبود محصولات خود و ارائه آن‌ها به بازار با نوآوری‌های جدید هستند. گزارش‌های زیادی مبنی بر عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر وجود دارد و آخرین شایعات، نشان می‌دهد که محصولات مورد بحث تا اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

یک توسعه‌دهنده ماژول حسگر تشخیص اثرانگشت، به‌تازگی اعلام کرده است که که تامین ماژول‌های لازم را برای حسگرهایی که با نمایشگر ادغام شده‌اند؛ برای سازندگان گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی بر عهده خواهد گرفت و این روش، به کاربران اجازه می‌دهد تا هویت آن‌ها با استفاده از اثرانگشت به طور مستقیم با استفاده از نمایشگر گوشی‌هوشمند، شناسایی شود. در همین رابطه‌ اعلام شده است: «روش تشخیص اثرانگشت با استفاده از نمایشگر موسوم به DFS، با پاسخ مثبتی از سوی مشتریان‌مان همراه بوده است؛ به ویژه سازندگان چینی، به این فناوری علاقه نشان داده‌اند.»

هم‌چنین، CrucialTec اضافه کرده است که با تعدادی از سازندگان گوشی‌های هوشمند که به این فناوری امید زیادی دارند، وارد مذاکره شده است و امید دارد که بتواند این روش را در اختیار آن‌ها بگذارد.

حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر، امنیت بیشتری را در مقایسه با حسگرهای اثرانگشت مرسوم که با دکمه Home ادغام می‌شوند یا در پشت گوشی جای گرفته‌اند؛ ارائه می‌دهد و علاه‌براین، این موضوع باعث خواهد شد تا سازندگان در بحث طراحی گوشی‌هوشمند خود، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند.

گوشی‌هوشمند

اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از سازندگان، محصولاتی را با فناوری جدید CrucialTec عرضه خواهند کرد. این سازنده، هم‌چنین نزدیک به ۵۰ ثبت اختراع پیرامون فناوری جدید خود را در اختیار دارد و به طور‌ رسمی، CrucialTech اعلام کرده است که تلاش می‌کند تا نسخه بهبودیافته‌ای از این فناوری را با امکان استفاده در هر بخش از صفحه‌نمایش، تجاری‌سازی نماید.

براساس ادعای رسمی، فناوری جدید CrucialTec از اجزای شفاف از جمله یک ترانزیستور و یک الکترود سنجش نازک به وجود آمده است و می‌تواند به راحتی در زیر صفحه‌نمایش قرار بگیرد. حساسیت این حسگر به حدی بالا است که می‌تواند برخورد یک مو را با نمایشگر تشخیص دهد و دقت آن، به ۵۰۰ نقطه در هر اینچ می‌رسد.

این سنسور کار شناسایی اثرانگشت، پروسه تشخیص اثرانگشت کاربران را ساده‌تر می‌کند و به همین جهت، برای عرضه محصولاتی مجهز به این فناوری منتظر خواهیم ماند. با توجه به اهمیت گوشی‌های پرچم‌دار برای سازندگان، انتظار داریم که فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ با فناوری مشابهی عرضه شود. البته شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی آیفون ۸ شرکت اپل با یک حسگر اثرانگشت ادغام‌یافته با نمایشگر وجود دارد ولی بعید می‌دانیم که با توجه به آغاز تولید آن در اواخر سه ماهه دوم، آیفون پرچم‌دار جدید به این فناوری مجهز شود.

به احتمال زیاد، شرکت اپل در نهایت حسگر اثرانگشت را در بخشی از بدنه گوشی‌هوشمند پرچم‌دار جدید خود جای می‌دهد یا خود، موفق شده است تا روشی را برای جای‌گیری حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر بیابد. البته هنوز شرکت اپل، حذف دکمه Home را از گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود به صورت رسمی تایید نکرده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *