آیفون ۸ شرکت اپل با ابعاد آیفون ۴٫۷ اینچی توسعه خواهد یافت

آیفون ۸ شرکت اپل با ابعاد آیفون ۴٫۷ اینچی توسعه خواهد یافت
  • 1395/11/27
  • مقدم
  • 0

تحلیل‌گر KGI Securities، مینگ‌چی کو به‌تازگی در یک یادداشت خطاب به مشتریان خود اعلام کرده است که آیفون ۸ شرکت اپل به احتمال با یک باتری با ظرفیت مشابه با آیفون ۵٫۵ اینچی (مدل “پلاس”) و بدنه‌ای با ابعاد کوچک‌تر به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات به‌دست‌ آمده، ممکن است آیفون ۸ با یک باتری با ظرفیت مشابه با آیفون ۵٫۵ اینچی پلاس و ابعاد آیفون ۴٫۷ اینچی به بازار عرضه شود. آیفون ۶ اس پلاس به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی و یک باتری ۲۷۵۰ میلی‌آمپر بر ساعت مجهز شده است و در همین حال، آیفون ۷ پلاس نیز از یک باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت استفاده می‌کند.

در گزارش مینگ‌چی کو آماده است که فناوری مورد استفاده برای باتری در گوشی‌های هوشمند آیفون تا سه الی پنج سال دیگر تغییر قابل‌توجهی به خود نمی‌بیند. شرکت اپل تنها می‌تواند فضای برد اصلی را با طراحی پشته‌ای، کاهش دهد و به همین جهت، امکان استفاده از یک باتری با ظرفیت بالاتر امکان‌پذیر خواهد بود

با توجه به طراحی جدید برد اصلی، انتظار داریم که آیفون اولد با ابعادی نزدیک به آیفون ۴٫۷ اینچی با نمایشگر ال‌سی‌دی توسعه بیابد و ظرفیت باتری آن با آیفون ۵٫۵ اینچی ال‌سی‌دی به دلیل استفاده از یک باتری دو سلولی با ظرفیت نزدیک به ۲۷۰۰ میلی‌متر و طراحی L شکل، قابل رقابت باشد.

آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل به یک صفحه‌نمایش لبه به لبه مجهز خواهد بود

آیفون 8

در گزارش جدید مینگ‌چی کو هم‌چنین اشاره شده است که شرکت اپل از یک برد مدار چاپی با طراحی چندین لایه استفاده خواهد کرد و به همین جهت، فضای خالی داخل گوشی به منظور استفاده از فناوری‌های جدید دیگر و هم‌چنین باتری بزرگ‌تر افزایش می‌یابد. البته استفاده از چنین طراحی، باعث می‌شود تا هزینه تولید آیفون ۸ و به تبع آن، قیمت نهایی این محصول برای عرضه به بازار افزایش پیدا نماید. به همین جهت، قیمت ۱۰۰۰ دلاری آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل منطقی به‌نظر می‌رسد.

همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، یکی از مزایای نمایشگرهای اولد در مقایسه با نمایشگرهای ال‌سی‌دی، مصرف انرژی کم‌تر در آن‌ها است و به همین جهت، ماندگاری شارژ باتری در آیفون ۸ بیشتر از آیفون ۷ پلاس و آیفون ۶ اس پلاس خواهد بود. البته آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس، از یک طراحی برد منقطی مشابه با آیفون ۸ بهره نمی‌برند و به همین جهت، نباید انتظار داشته باشید که عمر باتری در آن‌ها فراتر از آیفون‌های فعلی این سازنده باشد.

شرکت اپل در حال‌حاضر به هیچ‌یک از گمانه‌زنی‌ها پیرامون محصولات جدید خود واکنش نشان نداده است و به همین جهت، تنها باید به این شایعات با شک و تردید نگاه کنیم. هرچند، کاملاً قابل انتظار است که آیفون ۸ با ابعاد کوچک‌تر در مقایسه با آیفون ۷ پلاس عرضه شود زیرا این موضوع باعث می‌شود تا شرکت اپل، نظر مساعد کاربرانی را که به دنبال یک آیفون جمع‌وجور هستند نیز جلب نماید.

البته کاهش ابعاد آیفون ۸ لزوماً به معنای کاهش اندازه نمایشگر نیست و شاید به دلیل حذف حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش از جمله حاشیه پایین نمایشگر و مربوط به سنسور تاچ‌ آی‌دی، این سازنده از یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای آیفون پرچم‌دار جدید خود استفاده نماید. در همین رابطه، شایعات پیشین نشان می‌دهد که آیفون ۸ به یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی مجهز خواهد بود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *