کاربران جیلبریک هشیار باشند؛ اپل ورود به iOS 10.2 را متوقف کرده است

کاربران جیلبریک هشیار باشند؛ اپل ورود به iOS 10.2 را متوقف کرده است
  • 1395/11/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اپل ورود به iOS 10.2 برای آیفون و آیپد را برای کاربران جیلبرک متوقف کرده است، به طوری که این کار کاهش سطح ارتقاء از iOS 10.2.1 را غیر ممکن می کند.

گویا آی تی – در زمان نوشتن این مطلب، iOS 10.2 جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل اپل است که می تواند به سرعت جیلبریک شود ولی دیگر توسط اپل اجازه ورود داده نمی شود. اما، آخرین نسخه از سفت افزار عمومی موبایل اپل iOS 10.2.1 خواهد بود. این یعنی این که شما دیگر نمی توانید از iOS 10.2.1 به iOS 10.2 کاهش سطح دهید، زیرا اپل ورود به نرم افزار قبلی را متوقف کرده است. بنابراین، اگر به کاهش سطح و جیلبریک کردن دستگاه خود با استفاده از ابزار Yalu102 امیدوار بودید، باید بگویم که این شانس را از دست داده اید.
اما اگر دارای iOS 10.2 هستید و موفق شده اید به طور کامل از iOS 10.2.1 اجتناب کنید، پس به شدت توصیه می شود که ابتدا SHSH2 blobs آن را ذخیره کنید. ذخیره این blob ها شما را قادر خواهد کرد تا به نسخه ای از سفت افزار که اپل دیگر ساین نمی کند کاهش سطح دهید. اما فقط نسخه های سفت افزاری را می توانید نصب کنید که SHSH2 blobs آن را ذخیره کرده باشید.

بعد از این که به طور کامل این blobs را ذخیره کردید می توانید دستگاه خود را با استفاده از آخرین نسخه از ابزار Yalu102 جیلبریک کنید.
جیلبریک Yalu در اصل نیمه آزاد است، یعنی این که به اتصال به کامپیوتر نیاز ندارد و با هر نرم افزاری روی دستگاه انجام می شود اما دستگاه در هر راه اندازی باید مجدداً جیلبریک شود. اما با توجه به مزایایی که دستگاه شما با جیلبریک شدن به دست می آورد جیلبریک کردن مجدد کار چندان سختی نمی تواند باشد.
باید در اینجا اشاره کنیم که Yalu اکنون در نسخه بتا ارائه شده است، بنابراین جیلبریک کردن دستگاه خود را با احتیاط انجام دهید. جیلبریک اخیراً در موارد زیادی بسیار بی ثبات بوده است، اما با این وجود، آن می تواند شما را از مشکلات متعددی نجات دهد. همچنین، شما باید از نسخه های ناسازگار دستکاری شده کاملاً اجتناب کنید. یک نسخه دستکاری شده نامناسب می تواند بدترین تجربه ممکن را برای شما ایجاد کند.
باز هم تاکید می کنم اگر امیدوار هستید که دستگاه خود را جیلبریک کنید باید تا حد امکان از iOS 10.2.1 اجتناب کنید. با توجه به این که iOS 10.3 در حال حاضر به صورت نسخه بتا است و عرضه آن طبق برنامه در هفته های آینده خواهد بود، می توان گفت که آپدیت جدید اپل نقطه پایانی برای جیلبریک خواهد بود.

نکته کلیدی این است که در هر مرحله از این کار باید جانب احتیاط را رعایت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *