با ارتقا به اندروید نوقا؛ دوربین گلکسی S7 رویایی تر شد

با ارتقا به اندروید نوقا؛ دوربین گلکسی S7 رویایی تر شد
  • 1395/11/5
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اخیراًَ سامسونگ اعلام کرده که عرضه آپدیت اندورید ۷ نوقا (Nougat) را بر روی گلکسی S7 و S7 edge بین المللی آغاز کرده است و به نظر می رسد اپراتورهای ایالات متحده نیز شامل آن خواهند شد، برای مثال، این شرکت تلاش می کند تا نسخه های گوشی اپراتور AT&T از آپدیت نوقای” اوایل بهار” بهره مند شوند.

گویا آی تی – علاوه بر جلوه های بصری بهبود یافته و مزیت های پنهان در اندروید ۷، سامسونگ برخی ویژگی های کاملاً جدید را ارائه کرده است و حتی نرم افزارهایی مانند نرم افزار مورد استفاده برای کنترل دستوری دوربین های گوشی را به طور کامل بازطراحی کرده است.
نرم افزار جدید دوربین بسیار ساده شده است و بهم ریختگی بصری دیگر وجود ندارد و حرکت محور شده است، به طوری که در نسخه نوقای استوک (Stock) و در جدیدترین نسخه های اندوریدی پوششی سازندگان گوناگون یک حالت جدید محسوب می شود. وقتی شما گوشی گلکسی S7 و S7 edge خود را از اندروید مارشمالو به نوقا آپدیت می کنید شاید کمی سردرگم شوید، به همین دلیل ما در ادامه به برخی از تغییرات مهم انجام شده در نرم افزار دوربین در اندروید نوقا و نحوه استفاده از آن اشاره می کنیم.

۱٫ رابط ساده تر و به کلی بازسازی شده
بیش از ۱۲ میانبر و نیز موارد غیر ضروری بصری دیگر در این نرم افزار دوربین حذف شده اند. پنل دسترسی سریع به تنظیمات به دو گزینه پرکاربرد: فلش و تنظیمات HDR محدود شده است و فضای آزاد شده برای جابه جا کردن دکمه تغییر وضعیت دوربین جلو استفاده شده است، به طوری که به جای پنج دکمه سابق فقط سه دکمه باقی مانده است.

۲٫ جهت یابی بر اساس حرکات
جهت یابی حرکتی محبوبی که نماد نرم افزار دوربین داخلی گوگل در نوقا است، راه خود را به نرم افزار دوربین سامسونگ نیز پیدا کرده است. اگر نمی دانید که تمام حالت های اضافی و دکمه های رابط نرم افزار قبلی به کجا منتقل شده اند ما به شما می گوییم. با کشیدن انگشت به سمت بالا دوربین جلو و با کشیدن به سمت پایین دوربین عقب فعال می شود، همچنین با کشیدن انگشت به سمت چپ به تمام حالت های عکاسی و با کشیدن به راست به تمام فیلترها و افکت های رنگ دسترسی پیدا می کنید.

۳٫ حالت زیبایی برای دوربین اصلی
اکنون دیگر حالت های زیبایی فقط مختص صفحه پیش نمایش سلفی نیستند. برای دوربین اصلی نیز یک حالت زیبایی به راحتی در دسترس است، به طوری که چهره های تصاویر در عکس های گروهی فامیلی را روشن تر و واضح تر می سازد.

۴٫ منوی اختصاصی برای حالت های عکس برداری سلفی
در تنظیمات دوربین ابتدا گزینه “front” و سپس منوی جدید ” Ways to take pictures” را در جایی که حالت های عکاسی سلفی گیرنده قرار دارد انتخاب کنید. برای مثال، در اینجا شما می توانید دستگاه را طوری تنظیم کنید که با دستور صوتی عکس گرفته یا ویدئو ضبط کند. شما می توانید با گفتن کلمات ” Smile” ، ” Cheese” ، ” Capture” یا ” Shoot” عکس سلفی بگیرید. همچنین برای شروع ضبط ویدئو می توانید فقط بگویید ” Record video”.

۵٫ گرفتن عکس پرتره عریض از خود با حرکت
توجه کنید، حالت جدید سلفی را به شما معرفی می کنم! حالت به اصطلاح “عکس پرتره با حرکت” چیزی بیش از یک پانورامای متحرک (Motion Panorama) نیست، با این تفاوت که با دوربین جلو گرفته می شود. سلفی های گروهی شما اکنون به راحتی می توانند به کلیپ های کوتاه یا تصاویر GIF متحرک تبدیل شود تا برای به اشتراک گذاری جذاب تر باشند، به شرطی که در هنگام گرفتن سلفی عریض حرکت زیادی نداشته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *