عرضه گوشی پرچم‎دار نوکیا با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ به‌طور رسمی تایید شده است

عرضه گوشی پرچم‎دار نوکیا با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ به‌طور رسمی تایید شده است
  • 1395/11/4
  • مقدم
  • 0

شرکت فنلاندی HMD Global با عرضه گوشی اندرویدی نوکیا ۶ در بازار چین، نسبتاً موفق بوده است اما بازگشت برند “نوکیا” به بازار گوشی‌های هوشمند و کسب موفقیت، تنها با ارائه یک محصول میان‌رده محقق نخواهد شد. به همین جهت، شرکت نوکیا باید یک گوشی پرچم‌دار برای رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ عرضه نماید و براساس اعلام رسمی شعبه نوکیا در چین، به‌نظر می‌رسد که عرضه گوشی پرچم‌دار نوکیا P1 با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تایید شده است. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

 گفته می‌شد که شرکت نوکیا در نمایشگاه CES 2017 از گوشی پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرده است اما مدتی بعد، این گمانه‌زنی توسط شرکت کوالکام تکذیب شد. با این‌حال، شعبه نوکیا در ژاپن چین، اطلاعات جدیدی را ارائه داده است که عرضه گوشی پرچم‌دار جدید این شرکت را تایید می‌کند.

شرکت نوکیا در پاسخ به تقاضای یکی از کاربران برای عرضه یک گوشی پرچم‌دار با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵، اعلام کرده است که این تراشه به‌تازگی توسط کوالکام عرضه شده است و به همین جهت، به مدتی زمان برای آماده‌شدن یک گوشی پرچم‌دار مجهز به این تراشه نیاز است. براساس گمانه‌زنی‌های پیشین، شرکت نوکیا در کنگره جهانی موبایل از گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا P1 رونمایی خواهد کرد.

نوکیا

شایعات فاش‌شده نشان می‌دهد که گوشی نوکیا P1 به یک نمایشگر ۵٫۳ اینچی IGZO که توسط شارپ توسعه یافته، مجهز شده است. گمان می‌رود که گوشی پرچم‌دار جدید شرکت نوکیا به یک نمایشگر Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز خواهد بود که در تعدادی از گمانه‌زنی‌ها به این موضوع اشاره شده است.

به همراه تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، شرکت نوکیا از شش گیگابایت حافظه رم در گوشی پرچم‌دار نوکیا P1 استفاده کرده است و احتمالاً این گوشی در دو مدل با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. گوشی پرچم‌دار نوکیا P1 برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند سال آینده، به یک شاتر ۲۳ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که شرکت نوکیا برای گوشی پرچم‌دار جدید خود، از لنزهای کارل‌زایس استفاده کرده است.

در کنار این شایعات، هم‌چنین گمانه‌زنی‌های مبنی بر عرضه نوکیا P1 با یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت مطرح شده است و به دلیل پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴٫۰، باتری به سرعت شارژ خواهد شد. احتمالاً گوشی نوکیا در برابر آب مقاوم خواهد بود اما به دلیل دریافت تاییدیه احتمالی IP57، مقاومت کم‌تری در مقایسه با گوشی آیفون ۸ اپل و گلکسی اس ۸ سامسونگ خواهد داشت.

نوکیا

انتظار می‌رود که مدل پایه نوکیا P1 با قیمت ۸۰۰ دلار به بازار عرضه شود و برای مدل رده‌بالای این گوشی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، برچسب قیمتی ۹۵۰ دلار در نظر گرفته شده است. با توجه به عرضه گوشی اندرویدی نوکیا D1C با نام تجاری “نوکیا ۶” به بازار به عنوان یک محصول میان‌رده، ممکن است شرکت نوکیا گوشی پرچم‌دار جدید خود را با نام “نوکیا ۸” ارائه دهد.

شایعات پیشین، هم‌چنین از عرضه گوشی پرچم‌دار نوکیا P1 با طراحی نزدیک به یکی از محصولات میان‌رده شرکت شارپ خبر می‌دهد و به همین جهت، نباید منتظر نوآوری‌ چندانی در طراحی این محصول باشیم. علاوه‌بر نوکیا P1، شرکت فنلاندی HMD Global از گوشی میان‌رده ۱۵۰ دلاری نوکیا E1 نیز در کنگره جهانی موبایل رونمایی خواهد کرد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *