انتشار آپدیت اندروید نوقا ۷٫۰ برای تعدادی از گوشی‌های سونی متوقف شد

انتشار آپدیت اندروید نوقا ۷٫۰ برای تعدادی از گوشی‌های سونی متوقف شد
  • 1395/11/2
  • مقدم
  • 0

شرکت سونی به‌ عنوان یکی از اولین سازندگان گوشی‌های هوشمند، آپدیت اندروید نوقا ۷٫۰ را برای گوشی‌های سری “اکسپریا” منتشر کرد. با این‌حال، این سازنده ژاپنی تصمیم گرفته است تا عرضه به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌های هوشمند خود متوقف نماید. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

در اوایل هفته جاری، شرکت سونی عرضه آپدیت اندروید نوقا ۷٫۰ را برای تمامی گوشی‌های سری اکسپریا زد ۵ آغاز کرد و چند روز بعد، دو گوشی‌هوشمند سونی اکسپریا زد ۳ پلاس و نسخه دو سیم‌کارت اکسپریا زد ۳ پلاس به اندروید نوقا ۷٫۰ به‌روزرسانی شد. دیروز نیز، انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید برای تبلت اکسپریا زد ۴ شروغ شد اما از آنجایی‌که فایل‌های مربوط به به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ از سرورهای سونی حذف شده است، هنوز نمی‌دانیم که چه تعداد کاربر توانسته‌اند تبلت خود را به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید آپدیت نمایند.

وب‌سایت اکسپریا بلاگ، به‌تازگی به نقل از کاربران گزارش داده است که به‎روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ از دسترس کاربران خارج شده است و دیگر نمی‌توان آن‌را دریافت کرد. به همین جهت، شرکت سونی نسبت به گزارش‌های منتشرشده، واکنش نشان داده است و ادعا می‌کند که عرضه به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ به دلیل مشکلات پیش‌بینی نشده متوقف شده است.

اندروید نوقا ۷٫۰

به‌نظر می‌رسد که تعدادی از کاربران، پس از به‌روزرسانی گوشی‌هوشمند یا تبلت خود به اندروید نوقا ۷٫۰، با مشکلات مختلفی از جمله مشکلات مربوط به صدا مواجه شده‌اند و هم‌چنین، این آپدیت، عملکرد دستگاه‌ را در خواندن اطلاعات رمزنگاری شده حافظه جانبی با مشکل مواجه کرده است. در ادامه، بیانیه کوتاه رسمی سونی در رابطه با مشکلات نرم‌افزاری مذکور آمده است:

پس از به‌روزرسانی برخی از مدل‌ها به اندروید نوقا ۷٫۰، گزارش‌هایی در رابطه با مشکلات مربوط به پخش صدا با استفاده از برنامه‌های شخص‌ثالث و هم‌چنین، مربوط به تحت‌تاثیر قرارگرفتن عملکرد دستگاه برای خواندن اطلاعات رمزگذاری‌شده در حافظه SD منتشر شد. علت این مشکلات توسط شرکت سونی شناسایی شده است و تلاش می‌کنیم که به‌زودی با ارائه فریمور اصلاح‌شده، انتشار آپدیت جدید سیستم‌عامل اندروید را مجدداً ادامه دهیم.

البته این مشکل، چندان ناخوشایند نیست زیرا شرکت سونی از علت باگ‌های نرم‌افزاری مربوط به به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ آگاهی دارد و به‌زودی، این مشکلات برطرف خواهد شد که در نهایت، باعث می‌شود تا انتشار آپدیت ادامه پیدا نماید. با این‌حال، شرکت سونی تنها سازنده‌ای نیست که در انتشار آپدیت اندروید نوقا ۷٫۰ برای گوشی‌های هوشمند خود با مشکل مواجه شده است؛ شرکت اچ‌تی‌سی نیز با چنین مشکلی مواجه بود و ناچار شد که برای مدت کوتاهی، انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌های هوشمند HTC 10 متوقف نماید.

علاوه‌بر سونی و اچ‌تی‌سی، شرکت ایسوس نیز انتشار به‌روزرسانی اندروید نوقا را برای گوشی ایسوس Zenfone 3 متوقف کرده است و ادعا می‌کند که تعدادی مشکل نرم‌افزاری، باعث می‌شود تا تجربه کاربری پس از آپدیت گوشی ایسوس Zenfone 3 به اندروید نوقا تحت‌تاثیر قرار بگیرد. به همین جهت، تیم توسعه‌دهنده به سختی بر روی مشکلات نرم‌افزاری ناخواسته به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ کار می‌کنند تا انتشار این آپدیت، هرچه سریع‌تر آغاز شود.

به‌‌هرحال، امیدواریم که به‌زودی انتشار به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ برای گوشی اکسپریا زد ۳ پلاس (و مدل دیگر آن با پشتیبانی از دو سیم‌کارت) و اکسپریا زد ۵ از سر گرفته شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *