راهنمای فعال سازی و تغییر واحد اندازه گیری خط کش در WORD

راهنمای فعال سازی و تغییر واحد اندازه گیری خط کش در WORD
  • 1395/10/25
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر هم اکنون یک سند word را در سیستم خود باز کنید، به احتمال بسیار زیاد، یک ابزار خط کش مانند در  بالای آن مشاهده می کنید. این ابزار که ما اصطلاحا به آن خط کش، می گوییم نامش LibreOffice Writer است. با استفاده از این ابزار می توانید به راحتی، اشیایی که می خواهید در این سند درست کنید را اندازه گیری کنید. مثلا می توانید میزان نظم و تراز متن، فاصله از سمت راست و چپ، اندازه جدول ها و موارد اینچنینی را در آن تنظیم کنید.

یک قابلیت بسیار ارزشمند که این سرویس دارد این است که شما قادر خواهید بود، درجه اندازه گیری این سرویس را بر اساس واحد های مختلف اندازه گیری نظیر سانتیمتر، اینچ و اینچنین واحد هایی تنظیم کنید.

-change-the-unit-of-measurement-in-libreoffice-writer

برای این که بتوانید واحد اندازه گیری خط کش ورد را تغییر دهید به مسیر  Tools > Options بروید.

-change-the-unit-of-measurement-in-libreoffice-writer

با انجام این کار، یک لیست درختی در سمت چپ برای تان باز می شود که در عکس زیر آن را مشاهده می کنید. در میان لیست مشاهده شده، عبارت LibreOffice Writer  را پیدا کنید و زیر شاخه های آن را باز کنید.

در میان زیر شاخه های آن، گزینه General که معمولا اولین گزینه است را پیدا کنید. با زدن این گزینه، صفحه ای باز می شود که در زیر مشاهده می کنید. در قسمت راست و در بخش Settings ، شما باید جلوی گزینه Measurement unit دقت کنید. لیست باز شو را باز کرده و از میان واحد های پیشنهادی اندازه گیری سانتی متر یا همان  Centimeter را انتخاب کنید.

تغییر اندازه گیری خط کش ورد

زمانی که مطمئن شدید که واحد اندازه گیری دلخواه تان را انتخاب کرده اید کافی است که روی ok کلیک کنید و بعد، دیالوگ باکس را کامل ببندید.

تغییر اندازه گیری خط کش ورد

بدین ترتیب، می توانید به سادگی، همان خط کشی را با همان معیار اندازه گیری که می خواهید در بالا و در سمت چپ سند ویرایشگر خود مشاهده کنید. از جمله ویژگی هایی که اخیرا به این بخش اضافه شده است، همین تغییر واحد ها است.

تغییر اندازه گیری خط کش ورد

اما اگر سیستم آفیس شما به گونه ای است که خط کش آن به طور پیش فرض فعال نیست می توانید این ابزار را از مسیر زیر، فعال کنید:

مسیر دیداری:

ابتدا به منوی ویوview  بروید و از آن جا در میان گزینه های قابل مشاهده گزینه خط کش یا ruler را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه بلافاصله، خط کش فعال می شود:

تغییر اندازه گیری خط کش ورد

مسیر از منو

برای اینکه از طریق منو های باز شو، این کار را انجام دهید کافی است که به آدرس View > Rulers > بروید و از آن جا خط کش های ارائه شده را تست کنید.

تغییر اندازه گیری خط کش ورد

کلید میانبر

البته یک کلید میانبر هم برای باز کردن خط کش در ورد وجود دارد که این مورد را می توانید از طریق فشردن کلید های شیفت + کنترل + R   فعال کنید.

دیدگاه ها و مشکلات خود را پیرامون این آموزش با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *