راهکارهایی جهت افزایش انرژی و روحیه برای شروع روز کاری

راهکارهایی جهت افزایش انرژی و روحیه برای شروع روز کاری
  • 1395/10/22
  • زهرا معبودی
  • 0

همیشه شروع یک روز کاری برای مان سخت است مخصوصا اگر به خانه و اهالی خانه نیز وابستگی داشته باشیم، نمی توانیم چنان که باید چند ساعتی که از آن ها دور هستیم را به خوشی سپری کنیم. اگر شما هم برای شروع یک روز کاری با انرژی مشکل دارید، توصیه ما به شما این است که توصیه های گویا آی تی را جدی بگیرید و این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

از معابر لذت بخش برای رسیدن به اداره کمک بگیرید

اگر هنگام ورود به اداره عموما روحیه تان خراب است، شاید این وضعیت بخاطر مسیری است که برای رسیدن به اداره آن را طی می کنید! همیشه سعی کنید، از مسیری استفاده کنید که کمترین آلودگی ها صوتی و دیداری را در خود گنجانده باشد. مثلا رد شدن از کنار بلوارهای پر از گل در یک صبح دل انگیز می تواند روح شما را جلا دهد! بد نیست گاهی خم شوید و برخی گل ها را بو کنید.

شروع روز کاری

با یک قطعه فیلم طنز شروع کنید

درست وقتی که تصمیم می گیرید کاری را شروع کنید، و به احتمال زیاد ابتدای صبح کار شما شروع می شود، کسل و خواب آلودگی یکی از معضلاتی است که حداقل یکی دو ساعت باید با آن دست و پنجه نرم کنید اما تجربه من این است که نگاه کردن به یکی دو دقیقه فیلم طنز مورد علاقه کمک می کند که نشاط خاصی پیدا کنید. این کار باعث می شود دوپامین خون شما افزایش پیدا کند و برای فعالیت انگیزه ای بیشتر پیدا کنید. برای دریافت انرژی صبحگاهی  به دوستان خود پیشنهاد می کنید کدام فیلم را مشاهده کنند؟

 منظم و تمیز باشید!

مطمئنا وقتی می خواهید شروع به کار کنید، اگر به محض باز کردن چشمتان میزی شلوغ ببینید، همان بهتر ترجیح می دهید که سرتان را زیر پتو کنید و به خواب زمستانی لذت بخش تان بپردازید. حتی در اداره هم اگر با یک میز شلوغ روبرو باشید، قطعا به دنبال راه هایی خواهید بود که بخواهید از زیر کار در بروید! هر روز پیش از ترک اداره میز خود را مرتب کنید و موقع برگشتن به اداره ترجیحا برای خود یک سورپرایز روح نواز به همراه ببرید! این می تواند یک شاخه گل یا شیرینی مورد علاقه تان باشد.

ncreased-energy-spirit-start-working-days

تلطیف روحیه با هوای آزاد

سعی کنید روحیه خود را با کمی ورزش صبح گاهی در هوای آزاد، چند تنفس عمیق در هوای پاک و البته گوش دادن به کمی موسیقی کلاسیک شروع کنید. این کار مغز و ذهن شما را برای کار سخت روزانه کاملا آماده می کند.

کم و با انرژی شروع کنید

همیشه وقتی حوصله انجام کاری ندارم، به خودم قول داده ام، که به اندازه ۵ دقیقه به اجبار هم که شده به آن بپردازم و البته نتیجه جالبی گرفته ام. همیشه ۵ دقیقه اول کمی سخت بوده اما همین ۵ دقیقه کاری می کند که بتوانید تا انتها کار را با انرژی دنبال کنید.

شروع روز کاری با انرژی

از انرژی گروه استفاده کنید

اگر کاری که انجام می دهید جنبه گروهی داشته باشد، می توانید از انرژی دوستان خود نیز استفاده کنید و بدین ترتیب، روحیه خود را حفظ کنید و در گروه موثر واقع شوید.

از تصور خلاق بهره ببرید

تصور خلاق در جای جای کسب و کارتان می تواند عامل مهم انگیزه دهی باشد. اگر حس و حال شروع کار را ندارید به اندازه ۱ دقیقه به تصور خلاق بپردازید که کار را به خوبی به پایان برده اید. بدین طریق می توانید انرژی تان را نو و تازه کرده و بدین ترتیب، طوری کار را پیش ببرید که سریع به تصور ذهنی خودتان برسید.

شروع روز کاری با انرژی

اخم نکنید

هنگامی که وارد اداره یا محل کار می شوید، لطفا لبخند بزنید. این حالت به خودتان و دیگران کمک می کند که روز بهتری داشته باشند. عموما زمانی که اخم می کنید نمی توانید چنان که باید بار کار را تحمل کنید! این را تست کنید.

روز دیگران را بهبود ببخشید

هنگامی ک شروع به کار می کنید، بهتر است به طور کامل ارباب رجوع و دیگر همکاران خود را درک کنید. همه روز پر مشغله و پر مشکلی دارند. بنابراین بهتراست همدیگر را درک کنید تا بتوانید فضا را برای یکدیگر سنگین نکنید.

برای یک بار هم که شده توصیه های گویا آی تی را برای شروع یک روز کاری، به کار ببندید و بدین طریق سعی کنید، روحیه تان را برای کار چند ساعتی تان آماده کنید.

اگر پیشنهاد تجربه شده ی دیگری دارید که می تواند در تعدیل روحیه و آمادگی کار به شما کمک کند، حتما آن را با ما در میان بگذارید و این مطلب را برای بهبود زندگی کاری دوستان تان روی شبکه های اجتماعی تان نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *