مشخصات‌فنی و قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ فاش شد

مشخصات‌فنی و قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ فاش شد
  • 1395/10/21
  • مقدم
  • 0

شرکت شیائومی بر روی گوشی‌های هوشمند هیجان‌انگیزی مشغول به کار است که آن‌ها را در طی چند ماه آینده عرضه خواهد کرد. یکی از این محصولات، گوشی میان‌رده شیائومی ردمی نوت ۵ خواهد بود که به‌تازگی، قیمت و مشخصات‌فنی آن فاش شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

به‌نظر می‌رسد که گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ تا پیش از پایان ماه ژانویه (نیمه بهمن‌ماه) به صورت رسمی معرفی خواهد شد و این گوشی همانند نسخه گذشته خود یعنی شیائومی ردمی نوت ۴ به یک بدنه تمام فلزی مجهز شده است. هم‌چنین، فاش شده که گوشی میان‌رده جدید شیائومی به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود و پوشش گوریلا گلس ۴ صفحه‌نمایش را در برابر خط و خش احتمالی، محافظت می‌کند.

شرکت شیائومی، گوشی میان‌رده ردمی نوت ۵ را به تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام با هشت هسته پردازشی ۶۴ بیتی مجهز کرده است و بسته به بازار عرضه آن، نسخه دیگری نیز با تراشه هلیو ایکس ۲۵ مدیاتک با ده هسته پردازشی معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود که گوشی میان‌رده جدید شیائومی با چهار گیگابایت حافظه رم عرضه شود و احتمالاً همانند سایر محصولات این سازنده، شیائومی ردمی نوت ۵ در دو مدل به فروش می‌رسد؛ یک مدل به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و مدل دیگر با ۶۴ گیگابایت ارائه می‌شود. البته حافظه داخلی تا ۱۲۸ گیگابایت با استفاده از یک کارت‌حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتقا است.

عرضه شیائومی ردمی نوت ۵ با دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی

ردمی نوت ۵

براساس شایعات منتشرشده، گوشی میان‌رده شیائومی ردمی نوت ۵ به یک دوربین اصلی با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است و برای ثبت تصاویر یا ویدئوهای سلفی، از یک شاتر ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین ثانویه استفاده می‌کند. البته قابل انتظار است که برای تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور، ردمی نوت ۵ به یک فلاش LED دوگانه مجهز شده باشد.

انرژی لازم برای نمایشگر و پردازنده گوشی میان‌رده جدید شیائومی با استفاده از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت که از فناوری شارژ سریع ۳٫۰ کوالکام پشتیبانی می‌کند، تامین خواهد شد. هم‌چنین حسگر اثرانگشت همانند مدل گذشته در زیر دوربین اصلی قرار دارد. درگاه یواس‌بی Type-C و پشتیبانی از دو سیم‌کارت به طور هم‌زمان، از دیگر مشخصات احتمالی گوشی میان‌رده جدید شیائومی است.

انتظار می‌رود که در هنگام عرضه، گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ به نسخه جدید رابط‌کاربری MIUI شیائومی و سیستم‌عامل اندروید نوقا گوگل مجهز شده باشد. براساس اطلاعات منتشرشده، گوشی میان‌رده جدید شیائومی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی به بازار عرضه خواهد شد و قیمت مدل پایه آن در اروپا، آمریکا و هند به ترتیب ۲۱۲، ۲۰۰ و ۱۹۱ دلار است.

با اینکه در شایعات جدید، به گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ اشاره شده است؛ باید گفت که عرضه گوشی میان‌رده جدید شیائومی با این اسم، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد زیرا هنوز مدت زمان زیادی از معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت ۴ نگذشته است. به همین جهت، احتمال می‌دهیم گوشی میان‌رده جدید شیائومی که در ۱۹ ژانویه (پنج‌شنبه، ۳۰ دی‌ماه) معرفی خواهد شد، نسخه جدید گوشی شیائومی ردمی نوت ۴ با تراشه اسنپدراگون کوالکام باشد و احتمالاً با نام شیائومی ردمی نوت ۴X به صورت رسمی، عرضه خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *