BMW پیشگام در آینده با سیستم کنترل لمسی HoloActive

BMW پیشگام در آینده با سیستم کنترل لمسی HoloActive
  • 1395/10/21
  • زهرا معبودی
  • 0

خودرو ساز آلمانی در نمایش CES تصویری را به نمایش در آورد که در فضا شناور بوده، نسبت به لمس واکنش نشان داده و حتی به کاربر فیدبک لرزشی انتقال می دهد.

هنگامی که سال گذشته بی ام و اعلام کرد که نوعی رابط کنترلی هولوگرافیک را در CES به نمایش در خواهد آورد حرف آن ها کمی غیر قابل باور بود اما امسال این رابط کاربری به نمایش در آمد و حرف بی ام را به مسند حقیقت نشاند.

این تکنولوژی که HoloActive Touch نام دارد تصویری که شبیه به یک شکل گرافیکی معلق بر روی کنسول است را تولید می کند. در نمایش بی ام و این اشکال گرافیکی عموما کلید های کاربری ساده از جمله خاموش و روشن بودند. لمس کردن این کلید ها با انگشت نه تنها قابلیت مذکور را درون مدل مفهومی Inside Future بی ام و کنترل می کند بلکه حسی مانند لرزشی نرم را به انگشتان کاربر منتقل می کند.

HoloActive

HoloActive Touch به طرز خارق العاده ای کار می کند. پس از هربار فشرده شده کلید های شناور سیستم به سرعت واکنش نشان می دهد.

خود تصاویر گرافیکی هم نیز نمی بایست حتما ساده و بی آلایش باشند. در بخشی از نمایش، یک تماس تلفنی شبیه سازی شده تصویری کاملا رنگی از فرد تماس گیرنده را به صورت شناور به نمایش در آورد.

ممکن است این تکنولوژی بیشتر شبیه چیز هایی که در فیلم های علمی تخیلی می بیند باشد اما دست یابی به همچنین چیزی چندان هم تخیلی نیست. HoloActive Touch از سه جزء اصلی استفاده می کند: یک پروژکتور، یک دوربین و یک اسپیکر. پروژکتور بر روی پنل کنسول سوار شده است و تصاویر را به گونه ای به نمایش در می آورد که انگار شناور هستند.

HoloActive

دوربین نیز مشابه با دوربینی که در سری ۷ و سری ۵ بی ام و برای کنترل و فرمان های حرکتی استفاده شده است، حرکاتی که به سمت تصاویر گرافیکی انجام می شوند را تصویر برداری می کند. هنگامی که یک حرکت را تشخیص داد، پاسخ مناسب نظیر توقف و یا پخش یک فیلم یا موزیک را در سیستم فعال می کند.

برای تولید فیدبک لرزشی یا همان حس اینکه واقعا چیزی را لمس کرده اید، یک اسپیکر ساب سونیک که در کنسول تعبیه شده است یک پالس را به سمت دست کاربر شلیک می کند. به صورت شگفت انگیزی این پالس هنگام لمس کلید های شناور بر روی نوک انگشتان کاربر متمرکز می شود.

HoloActive

بی ام و HoloActive را آینده احتمالی سیستم iDrive فعلی اش می داند که به راننده اجازه می دهد مسیر یابی، سیستم صوتی دیجیتال را در کنار دیگر قابلیت های خودرو تنظیم کند.

با وجود اینکه بی ام و HoloActive را به عنوان یک مدل مفهومی به CES آورد اما سخن گوی بی ام و در همایش گفت که شرکت قصد دارد این تکنولوژی را به واقعیت مبدل کند. و با توجه به اجزای پشت پرده این سیستم و کارکرد درست شان در کنار هم به عنوان یک مدل مفهومی قطعا این تکنولوژی در چند سال آینده تبدیل به یکی از قابلیت های خودرو های تولیدی خواهد شد.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ دیدگاه تان را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *