چگونه صدای بیپ فیسبوک را خاموش کنیم ؟

چگونه صدای بیپ فیسبوک را خاموش کنیم ؟
  • 1391/12/17
  • علیرضا
  • 5

facebook-banner

شاید شما هم مثل من باشید . هر وقت که فیسبوک می روید نگاهی به قسمت بالا می اندازید تا ببینید که آیا پیام خصوصی ، اطلاعیه و یا درخواست دوستی جدیدی برای تان ارسال شده است یا نه . شاید دو قسمت پیام خصوصی و درخواست دوستی های شما زیاد در طول روز تغییر وضعیت ندهند ، اما قسمتی که اطلاعیه ها یا همان Notifications را به نمایش می دهد در طول روز بارها و بارها تغییر خواهد کرد . مثلا اگر زیاد در فیسبوک استتوس خود را آپدیت می کنید و یا پست های زیادی را به اشتراک می گذارید ، به هنگام لایک شدن یا کامنت گذاشتن از طرف دوستان تان ، این بخش تغییر خواهد کرد و اطلاعیه های مربوطه را برای شما نمایش خواهد داد .

فیسبوک به تازگی قابلیت جدیدی را در این بخش قرار داده است که با استفاده از یک صدای ملایم کوتاه ، شما را از رسیدن یک اطلاعیه جدید با خیر می کند . این صدا که به بیپ معروف است باعث می شود تا اگر در تب یا پنجره دیگری باشید ، به تب فیسبوک سر زده و آن اطلاعیه را مشاهده کنید . گرچه این قابلیت ممکن است مفید واقع شود ، اما اگر لایک خور یا کامنت خور پست های شما زیاد باشد ، آن موقع است که دیگر کلافه می شوید و می خواهید هرچه سریع تر از شر این بیپ های فیسبوک خلاص شوید .

اگر شما هم به دنبال راهی برای خلاصی از شر بیپ های گاه و بی گاه فیسبوک می گردید ، پس با گویا آی تی همراه باشید ……..

برای انجام این کار ما دو روش را پیش روی شما قرار می دهیم . یکی روش موقت و دیگری نیز روش دائمی قطع کردن این صدا .

1- روش موقت

برای انجام این کار باید از ویندوزهای 7 یا 8 استفاده کنید . چون در قسمت تنظیمات صدای این دو نسخه ی ویندوز ، می توان به صورت موقتی صدای یکی از برنامه ها را کم یا به کلی قطع کرد . پس روی آیکون بلندگو که در قسمت System Tray ( کنار ساعت ویندوز ) کلیک کرده و سپس روی لینک Mixer کلیک کنید .

2

حالا فرض می کنیم که صفحه فیسبوک شما در مرورگر فایرفاکس باز شده است . پس اگر در پنجره ظاهر شده ، صدای فایرفاکس را قطع کنید ، دیگر از شر صدای بیپ فیسبوک خلاص خواهید شد .

3

البته توجه داشته باشید که اگر صدای فایرفاکس را قطع کنید ، دیگر نمی توانید صداهای دیگری مثل کلیپ های یوتیوب یا موزیک های آنلاینی که از طریق فایرفاکس پخش می شوند را بشنوید .

2- روش دائم

وارد اکانت خود در فیسبوک شده و از قسمت بالا روی آیکون ” چرخ دنده ” کلیک کنید . در منوی ظاهر شده گزینه Account Settings را انتخاب نمایید .

حالا از قسمت سمت چپ روی گزینه Notifications کلیک کنید . بخش تنظیمات اطلاعیه های فیسبوک به دو قسمت مجزا تقسیم می شود . در بخش How you get notifications روی لینک View که در مقابل on Facebook قرار دارد کلیک کنید . اکنون تنها یک گزینه با عنوان Play a sound when a new notification is recived را مشاهده خواهید کرد که باید آن را غیر فعال کنید .

4

در پایان نیز با کلیک روی دکمه Save changes تغییرات انجام شده را ذخیره نمایید . از این به بعد پس از رسیدن یک اطلاعیه جدید ، صدای بیپ فیسبوک را نخواهید شنید . اما باز هم یک تنظیم دیگر برای نشنیدن صدای بیپ فیسبوک وجود دارد و آن هم مربوط به قسمت چت فیسبوک می باشد . کار سختی پیش رو ندارید . تنها کافیست که به قسمت چت فیسبوک رفته و روی آیکون ” چرخ دنده ” کلیک کنید . منوی ظاهر خواهد شد که از باید روی آیتم Chat sound کلیک کنید تا غیر فعال شود .

5

همه چیز تمام است و دیگر صدای نخواهید شنیده شد .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. سلام
    نمیدونم چرا وقتی وارد فیسبوکم میشم این ارور برام میاد.و از این جلوتر نمیره.
    The easiest way to confirm your account is to connect to Yahoo! Mail. This will automatically confirm your account and search your email contacts to find friends who are on Facebook (see how it works) .

  2. درود بر شما. من قبلن صدا رو قطع کردم. اما حالا که می خوام فعالش کنم، دیگه نمی‌تونم اون قسمت رو پیداکنم و تیکش رو بزنم تا آلارمش فعال شه. ممکنه راه‌نماییم کنین؟

  3. سلام برشما دوست عزیز
    عاغا خیلی ممنون … یک معضلی شده بود برای من که 24 ساعته سیستم روشنه (just for job)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *